Gå til innhold

Remote debugging, Web Developer 2005 EE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vet ikke helt om dette er riktig gruppe for IIS 6 webserver spørsmål, men det er relatert til debugging av web-applikasjon i Visual Web Developer 2005 Express Edition så det er vel ikke helt fjernt.

Kort fortalt. Når jeg starter debugging (F5) så får jeg denne feilmeldingen.

"Unable to start debugging on the web server. Remote debugging is not supported."

Jeg har googlet for å finne en løsning på dette, men ikke klart det. Har bl.a. sjekket http://ryanfarley.com/blog/archive/2005/08/23/8540.aspx og en mengde andre sider. Bl.a. hos Microsoft.

Jeg har følgende setting:

Server:

Windows Server 2003 Standard Edition Service Pack 1

- MS SQL Server 2005 Standard Edition

- IIS 6 (webapp kjører på versjon 2.0.50727 av .NET)

Min PC:

Windows XP SP 2 (med alle oppdateringer)

- Visual Web Developer 2005 Express Edition SP1

Jeg har enablet ASP server-side script debugging (og APS client-side script debugging) på web-serveren og restartet den. Likevel får jeg ikke dette til. Har noen andre som har erfart problemet klart å løse det? De som har fått dette til å virke har fått det til med helt forskjellige løsninger (ref. link over).

Hilsen Bjørn

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jo første gangen jeg skulle kompilere fikk jeg to radiobuttons hvor jeg kunne velge å modifisere web.config til å enable debugging. Men så kommer feilmeldingen jeg har uthevet i den første postingen min på denne tråden.

Ser at mange har det samme problemet. Løsningene virker veldig forskjellig. Noen får det til med å legge localhost som trusted site på server. Andre med å (på W2003 SP1) disable loopback. Andre har helt andre løsninger igjen. Jeg syns det er så rart at det er så forskjellige løsninger på det, og jeg sliter fortsatt med å få det til.

Hvis jeg kopierer webfilene fra IIS6 til min pc og bruker den interne web-serveren i Web Developer går det bra. Men det er en tungvindt måte å teste det på når andre skal teste samtidig.

Bjørn

Endret av kribjo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...