Gå til innhold

BIOS ROM CHECKSUM ERROR - HJELP


hansent

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trøblet er at jeg ikke kommer inn i BIOS. Dere vet bildet der en skal trykke DEL for å entre BIOS kommer ikke fram. Det som kommer fram er:

"BIOS ROM CHECKSUM ERROR"

"Insert system disk and press enter"

Ser ut som en opererer i DOS når dette vises....

 

Jeg har prøvd å resette CMOS med jumper, tatt ut batteri, skiftet batteri, prøvd annen prosessor..... og mye annet!!?

 

Hvilken system disk er det det spørres etter da?

Lenke til kommentar
Trøblet er at jeg ikke kommer inn i BIOS. Dere vet bildet der en skal trykke DEL for å entre BIOS kommer ikke fram. Det som kommer fram er:

"BIOS ROM CHECKSUM ERROR"

"Insert system disk and press enter"

Ser ut som en opererer i DOS når dette vises....

 

Jeg har prøvd å resette CMOS med jumper, tatt ut batteri, skiftet batteri, prøvd annen prosessor..... og mye annet!!?

 

Hvilken system disk er det det spørres etter da?

 

Har du prøvd med en bios oppdatering, Virker for meg som om det er noe galt med bios'en din? Insert system disk and press enter = Dos diskette med oppstart filer eller en harddisk med oppstart filer.

Lenke til kommentar

 

"BIOS ROM CHECKSUM ERROR"

"Insert system disk and press enter"

Ser ut som en opererer i DOS når dette vises....

 

Insert system disk and press enter er en klassisk melding på at han trenger noe og Boote fra (Feks en diskett eller hardisk) Kan også komme NTDR mangler. (Tror det er NTDR ,men kan være litt anderledes)

 

Bios Checksum Error skjer jo når man sletter Ep-rom`en og den er klar for forandringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...