bkftcf Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Hei, Jeg har fått i oppdrag å legge frem et forslag til ny struktur på vårt felles-område på serveren. Min kollegaer og jeg har opprettet nye mapper i hytt og pine og vi har ikke lenger oversikten. Jeg tenkte jeg skulle lage en grafisk fremstilling som viser mappene slik det er pr i dag. Det er nemlig veldig mange av dem, så å tegne dem vil ta veldig lang tid. Noen som vet om det finnes et program som ved få tastetrykk kan gi meg en slik fremstilling/bilde? Takker veldig for all hjelp!
aklla Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 (endret) grafisk er det jo ikke akkurat, men kommandoen tree gir ett godt overblikk over ønsket mappe... her er ett eksempel: C:\>tree filstruktur Søkebane Volumserienummeret er 002D-4064 C:\FILSTRUKTUR ├───m1 │.......└───m1.2 │..................└───m1.2.1 └───m2 ..........├───m2.1 ..........├───m2.2 ..........└───m2.3 du kan der enkelt se hvordan mappestrukturen er bygget opp... ja, jeg lagde bare disse mappene for å vise... edit: den er så klart uten de ... Endret 24. april 2007 av aklla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå