Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurere en ADVANCESTACK SWITCH 200


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha lan til helgen og har fått låne en en switch fra skolen. Det er en gammel 10Mbit switch. Navnet er J3125A og ADVANCESTACK SWITCH 200.

På denne switchen er det en serieport, jeg regner med at den er til å konfigurere switchen.

Er det noen som har en idè om hvordan jeg skal kunne konfigurere switchen? Hvilke drivere trenger jeg, eller har den et webgrensesnitt jeg kan bruke?

Endret av sindreij
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal jeg bruke for å konfigurere den. Ser det står nevnt både telnet og serial i guiden, men hvilken ip skal jeg koble til for å konfuigurere den over telnet eventuelt hvilket program skal jeg bruke for å konfigurere over serial?

8452005[/snapback]

 

Bruker du telnet (som er det enkleste), kobler du deg til default gateway om du er så heldig at den tildeler IP.

 

Hvis den er "tom" burde du få resatt den slik at den har fabrikkinstillinger.

Lenke til kommentar
Hva skal jeg bruke for å konfigurere den. Ser det står nevnt både telnet og serial i guiden, men hvilken ip skal jeg koble til for å konfuigurere den over telnet eventuelt hvilket program skal jeg bruke for å konfigurere over serial?

8452005[/snapback]

 

Bruker du telnet (som er det enkleste), kobler du deg til default gateway om du er så heldig at den tildeler IP.

 

Hvis den er "tom" burde du få resatt den slik at den har fabrikkinstillinger.

8452022[/snapback]

Nei, den deler ikke ut ip-er og nei, den har ikke noen reset-knapp. Men den FAQen nevner Switch 2000 hele tiden, mens jeg har Switch 200, kanskje det er feilen :hmm:

 

EDIT: På lokket på switchen er det skrevet med blyant: "209.197", kan det ha noe med subnettet å gjøre eller noe slikt?

Endret av sindreij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...