Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I sammenheng med at jeg har fått endel forespørsler på å lage websider for folk og fe, vurderer jeg nå å lage mitt eget CMS-system. Har ikke planer om å lage det så alt for avansert, men har lyst til å bruke modul-tankegangen, altså at man har et rammeverk med en grunnløsning, så kan man legge til moduler etterhvert.

 

Har litt erfaring fra DotNetNuke, og har studert databasen der, men synes den ble veldig omfattende og rotete. Ønsker ikke å benytte meg av totale ferdigløsninger heller, da jeg ønsker full kontroll på koding og business logic.

 

Er det noen som har erfaring med å modifisere en database som allerede ligger til grunn for et eksisterende CMS-system? Er ikke så nøye på hvilket programmeringsspråk systemet benytter da jeg er mest interessert i å se på databasestrukturen.

 

Har ikke noe problem med å lage det selv heller, men synes rett og slett det er litt kjedelig, da jeg gjerne vil komme igang med programmeringen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke noe problem med å lage det selv heller, men synes rett og slett det er litt kjedelig, da jeg gjerne vil komme igang med programmeringen!  :)

8450516[/snapback]

Men du må nok bare gjennom det ;)

 

Det å lage et CMS trenger ikke være så vanskelig skjønner du.

 

Edit:

Nå først tenkte jeg over emnetittelen (Database for CMS).

Tja, selv bruker jeg MySQL og er storfornøyd, men i en tråd jeg hadde under databaser så fikk jeg vite at PostgreSQL var bedre for mange requests eller noe sånt..?

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar
Har ikke noe problem med å lage det selv heller, men synes rett og slett det er litt kjedelig, da jeg gjerne vil komme igang med programmeringen!  :)

8450516[/snapback]

Men du må nok bare gjennom det ;)

 

Det å lage et CMS trenger ikke være så vanskelig skjønner du.

 

Edit:

Nå først tenkte jeg over emnetittelen (Database for CMS).

Tja, selv bruker jeg MySQL og er storfornøyd, men i en tråd jeg hadde under databaser så fikk jeg vite at PostgreSQL var bedre for mange requests eller noe sånt..?

8486825[/snapback]

 

Neida, du hadde rett i dine første antagelser, at jeg er ute etter å "stjele" en ferdig databasestruktur! :cool:

 

Kommer nok til å benytte MS SQL 2005 i dette tilfellet.

 

Har laget CMS før. Vet at veldig mye av jobben ligger i det å lage en prikkfri database. Derfor jeg holder på å se litt på hva andre har gjort for å unngå problemer i etterkant. Brukte ganske mange dager på å lage en database for et blog/community-system, men nå er jeg mer ute etter å lage et publiseringssystem, så da var det bare så ekstremt lite motiverende å sette seg ned foran Enterprise manager igjen og tegne relasjoner! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...