Gå til innhold

Test: Asus P5N- E SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Presterte å kjøpe feil hovedkort til en server som jeg må ha opp asap zulu. Problemet mitt er da at kortet ikke har AGP-porter (Do'h). Og jeg har kun AGP-skjermkort. Jeg har heller ikke tid til å vente på at et replacement-kort skal ankomme min vakre by.

 

Har prøvd å putte diverse PCI-skjermkort i PCI-portene, men det virker som at jeg må inn i BIOS og aktivere at den skal sende bilde til PCI. Merkelige greier hvertfall! Finner heller ingen detaljer rundt emnet i manualen.

 

Noen som har en enkel løsning på problemet, eventuelt stegene jeg må ta - i blinde - for å sette PCI som hovedport for skjermkort? Klarer desverre ikke å få tak på noen PCI-X jeg kan benytte meg av.

 

EDIT:

Aiai, var bare en feil med plasseringen av minnet. Rart det ikke peip, men men. Klarte å bestille en quad core også, hihi.

Endret av DeeZire
Lenke til kommentar
Hmm, jeg har dette kortet, og så lurer jeg på om det støtter de nye intel prosessorene, eks e6850. Siden det står på hjemmesiden at det støtter fsb 1333?

9253652[/snapback]

 

P5N-E Sli har støtte for denne prosessoren, ja.

 

Liste over hvilke cpu'er som er støttet av Asus P5N-E sli

9255041[/snapback]

 

med en bios oppdatering vell å merke. det bør funke å oppdatere bios med en cpu som er "ikke støtta" for å få den til å bli støtta. kortet vill kjøre cpu'n på 200mhz eller noe i den durn. (ivertfall min erfaring sist jeg putta en ustøtta cpu på et kort for å oppdatere bios, p965)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har tenkt å kjøpe dette kortet, men lurer på hvilke av disse ram-brikkene jeg bør velge. Er det noen som har noen erfaringer når det gjelder konflikt med rambrikker?

Tenkte enten:

1. GEIL 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail (GX22GB6400UDC)

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...38;c:36343;r:pg

2. CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 (BL2KIT12864AA804)

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...14;c:36343;r:pg

 

Mvh. Mole

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har tenkt å kjøpe dette kortet, men lurer på hvilke av disse ram-brikkene jeg bør velge. Er det noen som har noen erfaringer når det gjelder konflikt med rambrikker?

Tenkte enten:

1. GEIL 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail (GX22GB6400UDC)

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...38;c:36343;r:pg

2. CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 (BL2KIT12864AA804)

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...14;c:36343;r:pg

 

Mvh. Mole

 

jeg hadde gått for crucial sin! bruker det selv med 4gb... går som ei klokke!(bare litt fortere)

Lenke til kommentar

er det noen som kan hjelpe meg med å klokke med dette kortet? får bare brukt AI overclock som jeg kan klokke opptil 20%(2,8ghz) jeg kjører e6550 jeg har klart å klokke den selv til 2,85=P men prøver jeg mer så vil den ikke starte=(

 

jeg får ikke stilt multiplieren til mer en 7(den går automatisk til 7)

 

hvis noen har litt lyst til å¨gi meg en film eller bilder hadde det vært veldig(!!!!!) fint!

 

håper noen der ut kan hjelpe meg!:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
er det noen som kan hjelpe meg med å klokke med dette kortet? får bare brukt AI overclock som jeg kan klokke opptil 20%(2,8ghz) jeg kjører e6550 jeg har klart å klokke den selv til 2,85=P men prøver jeg mer så vil den ikke starte=(

 

jeg får ikke stilt multiplieren til mer en 7(den går automatisk til 7)

 

hvis noen har litt lyst til å¨gi meg en film eller bilder hadde det vært veldig(!!!!!) fint!

 

håper noen der ut kan hjelpe meg!:)

hei, deaktiver eist, c1e, etc.

så tar du unlink mellom minne og cpu.

 

etter det, justerer du vcore litt opp.. (hold deg under 1.5v)

 

så kan du leke med fsb :-) ps. noen ganger havner du i fsb-hull og da må du bare prøve litt over/under.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt dette kortet siden høst 2007, og syns det er et kjempekort til prisen!

Eneste problemet jeg har hatt, er at mine Corsair (2x1gb) PC6400 CL5 minnebrikker ikke fungerte i Dual Channel. Men fungerer i Single Channel. Og det går greit nok det.

 

Kjører kortet med en Intel C2D E6850 @ 3,0ghz og et XFX nVidia 8800GT XXX skjermkort.

 

Veldig grei BIOS, og veldig mye for pengene virker det som.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Serriøst! Asus kan jo drar seg til dit peppern gror! Har dere prøvd å laste ned en driver fra deres sider. Det er rett og slett håpløst.

De kunne ha ansatt aper som hadde gjort en bedre jobb med nettsiden deres enn de som driver den nå.

 

Til alle dere som skal ha hovedkort: Ikke kjøp Asus, sidene deres er håpløse og det er umulig å få tak i oppdaterte drivere til hovedkortene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...