Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mondeo, lekkasje av kjølevæske


Anbefalte innlegg

Bilverkstedet fant under sist service at en slange/kobling på kjølesystemet var dårlig, og det lakk littt kjølevæske. De måtte bestille en del, så det kunne ikke fikses før denne har kommet.

 

Nå virker det som om lekkasjen har blitt verre etter at verkstedet fiklamed den, for i går fant jeg bilen med en liten dam under etter at den hadde vært parkert over natta. Når jeg har kjørt med den drypper det godt etterpå.

 

Problemet er at jeg _må_ kjøre langtur med denne bilen på tirsdag... Så vidt jeg kan observere bruker bilen rød kjølevæske, kan jeg da bare kjøpe en dunk med ferdigblandet og etterfylle underveis samtidig som jeg passer nøye på temperaturen?

 

Noe annet jeg må passe på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ikke bland rød og blå kjølevæske! dette blir grøt! du kan jo selfølgelig prøve å ha i radiatortett e.l. (som er egnet for rød kjølevæske!) for en midlertidig rep. Lekkasjen blir garantert nesten værre når motoren er varm og det er trykk i kjølesystemet. Du kan jo selfølgelig kjøre forsiktig men husk at det kan fort bli værre lekkasje og du muligens må ha veihjelp. Hadde du tatt ett bilde av selve lekkasjen hadde det vært enklere å svare på akkurat det.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...