ZoRaC Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Skal lage highscore-liste et spill, og tenkte da å kjøre oppkoblingen mot nettet som en egen tråd. Har prøvd 2 muligheter, men merker ikke noe forskjell på dem, men er usikker på om begge av dem faktisk kjører nett-forespørselen i en egen tråd eller ikke. Vil dette fungere? Highscore hs = new Highscore(); Thread t = new Thread(hs); t.setPriority(Thread.NORM_PRIORITY); t.start(); hs.oppdaterHighscores(); Kjøres da "oppdaterHighscores" i den tråden? (run()-metoden i Highscore inneholder ingenting) En annen måte jeg har gjort det på er å bruke variabler i konstruktøren for å definere hva den skal gjøre: Thread t = new Thread(new Highscore(Highscore.OPPDATER)); t.setPriority(Thread.NORM_PRIORITY); t.start(); I run()-metoden har jeg da: if (oppgave == OPPDATER) { oppdaterHighscores(); )
mar Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Kjøres da "oppdaterHighscores" i den tråden?(run()-metoden i Highscore inneholder ingenting) Da vil det heller ikke skje noe. start(); Causes this thread to begin execution; the Java Virtual Machine calls the run method of this thread. Den siste der vil vell kjøre oppdaterHighscores() i en egen tråd, men den vil bare bli utført en gang.
v3g4rd Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Har du prøvd å utvide klassene dine ved bruk av Threads? Og deretter kjøre den nye klassen fra et annet sted i programmet? Hvis du bruker Windows, kan du sjekke hvor mange tråder som kjører i programmet ditt ved å åpne oppgavebehandleren, velge "prosesser", og deretter trykke på "vis" og velge å vise kolonnen "tråder". public class myClass extends Thread { public void run() { } }
ZoRaC Skrevet 23. april 2007 Forfatter Skrevet 23. april 2007 Ble så jeg brukte den siste av de 2 måtene jeg nevnte. Ser ut til å fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå