thomanil Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Hei, jeg har nettopp skiftet ut litt innmat i burken min. Nå har jeg imidlertid store problemer med å få satt igang med reformat/windows-install, siden pc'en nekter å boote fra windows-cd. Etter ombygging ser riggen slik ut: HK: Asus M2N-E SLI CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz RAM: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2 gig GPU: Asus Radeon X1950PRO 256MB Lyd: Soundblaster Audigy Harddisken er en ny Western Digital S-ATA disk på 500gb, den sitter i SATA1-koblingen. Dvd-spilleren er en gammel IDE-basert spiller, den sitter som master i primær-IDE-kanalen (har dobbeltsjekket dette) Jeg har så langt: - Sjekket boot order i bios, dvd-spilleren står øverst - Endret IDE-spor og master/slave forhold på dvd-spilleren metodisk - Disablet floppy i bios (har ikke floppy i det hele tatt) - Bannet og svertet en del Alt uten resultat. Sitter bom fast her nå, setter stor pris på gode råd...
thomanil Skrevet 22. april 2007 Forfatter Skrevet 22. april 2007 Glemte å si at jeg har flashet bios til nyeste versjon jeg fant i update-programmet til Asus, uten at det hjalp. Akkurat nå har jeg skiftet ut s-ata disken med den gamle ide-disken for å ha noe å boote fra og teste systemet. Systemet ser ellers ut til å funke fint, men får altså ikke bootet fra cd/dvd spilleren.
stenhaugmo Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Glemte å si at jeg har flashet bios til nyeste versjon jeg fant i update-programmet til Asus, uten at det hjalp. Akkurat nå har jeg skiftet ut s-ata disken med den gamle ide-disken for å ha noe å boote fra og teste systemet. Systemet ser ellers ut til å funke fint, men får altså ikke bootet fra cd/dvd spilleren. 8441067[/snapback] du kan prøve og resete cmos
Hårek Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Har du prøvd andre CD'er? Windows CD kan være noe spesiell. Booting a CD Troubleshooter: http://www.iol.ie/~krakowangus/bootupcd.htm
thomanil Skrevet 22. april 2007 Forfatter Skrevet 22. april 2007 Har du prøvd andre CD'er? Windows CD kan være noe spesiell.Booting a CD Troubleshooter: http://www.iol.ie/~krakowangus/bootupcd.htm 8441830[/snapback] Skal brenne en live-distro av linux (ByzantineOS eller noe) og teste om det er min cd det er noe galt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå