Gå til innhold

Hvilken av disse el gitarene burde jeg kjøpe ?

OPL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg Ibanez GSA60 (nest siste som du henviser til) og det er en helt grei gitar. Det er sant at tremolosystemet er billig, men som nybegynner (som jeg er) har man som oftest ikke bruk for det, så denne kan enkelt bare tas rett av gitaren.

Men har du mer penger (som jeg ikke hadde) så ville jeg gått for en annen gitar.

Brukt er kanskje tingen for deg.

Skrevet
Selv har jeg Ibanez GSA60 (nest siste som du henviser til) og det er en helt grei gitar. Det er sant at tremolosystemet er billig, men som nybegynner (som jeg er) har man som oftest ikke bruk for det, så denne kan enkelt bare tas rett av gitaren.

Men har du mer penger (som jeg ikke hadde) så ville jeg gått for en annen gitar.

Brukt er kanskje tingen for deg.

8451838[/snapback]

Det stemmer det at man kan ta av selve armen, men stolen kan fortsatt flekse, fordi den ikke sitter fast. Det blir mindre merkbart enn hvis man bruker tremolosystemet, som innbefatter hele stolen- ikke bare armen. Noen pleier å låse systemet med en trekloss, eller noe annet passende.

Skrevet

Beklager, men hadde ikkje tid akkurat når eg skreiv til å utdjupe meg vidare.

Billige epipphone (under Studio) er veldig sterkt prega av dårleg håndarbeid, billigaste sort mekanikk og antagelegvis sistesortering av treverk. Har sett desse med topp i opp til 4 emner tre med skeiv søm. Til sist har den òg skrudd hals. Det skal jo rett og slett ikkje ein Les Paul ha. Den limte halsen er mykje av det som gjer ein Les Paul til ein Les Paul.

Skrevet

Jeg har en Epi LP100 og en Morgan SB-2 bass. Det som slår meg er at bassen har veeldig mye bedre etterklang lyden enn gitaren min. Og ja jeg vet at bassen er omtrent på samme kvalitetsnivå som gitaren, men likevel syns jeg at den har bedre lyd. Jeg ville nok ha kjøpt en dyrere gitar enn den jeg har etter det jeg vet i dag.

Skrevet

Det er naturlig. Jo dypere svigninger, jo lettere er det å få til bra sustain.

Etter min mening, er den "naturlige" lyden i en el- gitar litt oppskrytt i forhold til hvordan den låter. Pickuper er nettopp det de er, magnetiske spoler som tar opp lyden fra metallstrenger. Det at de tar opp litt lyd fra kroppen skal ikke stikkes under en stol, men som sagt- litt oppskrytt. Mange hadde tjent mye på i legge penger i gitartimer ,eller invistere i litt flere øvingstimer enn i en dyrere gitar.

Men dette er vel noe som er felles for "herrehobbyer"? Vi trenger dyrt utstyr for å kunne kose oss. Og det er jo greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...