Gå til innhold

problemer med Stasjonsbokstaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
A computer can use up to 26 drive letters. Drive letters A and B are reserved for floppy disk drives, but you can assign these letters to removable drives if the computer does not have a floppy disk drive.

Dette er hva F1 i diskmgmt.msc forteller meg. Om det er en stor mengde network drives som er problemet vil nok den beste løsningen være å lage en rekke CMD-filer som mounter/unmounter delte disker etter hvert som du trenger de. Eventuelt skrive et kontrollprogram for dette med GUI.

Lenke til kommentar

Oki, har lest litt rundt omkring på forumet her og div andre steder, og forstått at det er to andre muligheter.

 

nr 1. Koble harddisker i mappe?? hvordan gjør man det?? er det så enkelt at du lager en snarvei til disken??

 

 

 

nr 2. legge inn windows server og bruker dynamisk partisjon,? her lurer jeg på, etter jeg har fylt opp harddiskene og skal legge inn en til er det bare å legge HD inn til den partisjonen?

Blir da det som ligger på de andre borte??

eller er det så enkelt?

Og når man bruker dynamisk partisjon blir da filen liggene på et sted på harddisken eller er det samme som raid, at den legger seg på flere steder??

 

Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...