Gå til innhold

Stille og pålitelig ekstern HD?


sls

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en Airport Extreme basestasjon og koble til en ekstern HD slik at maskinene i nettverket kan bruke HDen til backup og felles lagring. Pga. kabel-TVs inntaksplassering må basestasjon og ekstern HD stå på stuen. Derfor trenger jeg en HD som er stille, og samtidig må den være driftsikker siden den skal være backup-disk.

 

Kapasiteten må være minimum 500 GB og grensesnitt USB2.

Har noen en anbefaling? Det er en fordel om det er USB-hub i enheten, men ikke et must.

 

 

Jeg har sett på Iomega minimax og Lacie mini HD & hub siden begge vil passe i design til en AExtreme, men etter det jeg har funnet på nett er begge støyete (og førstnevnte har dårlig byggekvalitet).

Noe annet jeg tenkte på var å kjøpe et harddiskkabinett fra Techsolo (Techsolo i prisguiden) og en Seagate Barracuda HD (Seagate i prisguiden). Vet noen om kabinettet gir god nok lufting for HDen? Og kan jeg putte en ATA-100 disk i kabinettet som skal være ATA-133?

Apple store selger Iomega value series 500 GB for 1290 kr, men her er jeg skeptisk til holdbarheten på produktet. (har hatt dårlig erfaring med andre Iomega-produkter tidligere (Jaz2 drive))

 

Bare så det er sagt - harddisken trenger ikke matche airport extreme mtp på design.

Endret av sls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsensus er vel at WD My Book pro generelt er bra. Det du betaler ekstra for denne får du igjen i kvalitet. Personlig ville jeg ikke kjøp LaCie som mange er veldig lite happy med da den mister data og generelt dør ( gjelder 250 GB porsche, om du tror de større diskene er bedre kan du jo ta sjansen :-? )

 

Nå har jeg ikke testet siste WD-serien selv, men de gamle eksterne diskene under halvparten av kapasiteten var litt plagsomme med at de lagde lyder ved termisk rekalibrering, men dette tipper jeg er bedre nå.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Fant tre forskjellige WD my book 500 GB hd'er i prisguiden. Alle ligger i det lavere prissegment innen harddisker av denne størrelsen:

Essential, Premium og Premium ES.

Er det noe forskjell på de tre forskjellige My book modelllene annet enn grensesnitt (USB2, Firewire, esata)? Kvalitet? Ser at brukerne har blandet erfaring.

 

edit: Fant også Pro og Pro World. Men etter det jeg kan se er det også her bare forskjell i ekstern interface (FW800 vs. FW400 for Premium) og finish.

Endret av sls
Lenke til kommentar
Takk for svar. Fant tre forskjellige WD my book 500 GB hd'er i prisguiden. Alle ligger i det lavere prissegment innen harddisker av denne størrelsen:

Essential, Premium og Premium ES.

Er det noe forskjell på de tre forskjellige My book modelllene annet enn grensesnitt (USB2, Firewire, esata)? Kvalitet? Ser at brukerne har blandet erfaring.

 

edit: Fant også Pro og Pro World. Men etter det jeg kan se er det også her bare forskjell i ekstern interface (FW800 vs. FW400 for Premium) og finish.

8450099[/snapback]

 

Hei!

Jeg har PRO versjonen med FW 800. Fungerer utmerket og er ca dobbelt så raskt som vanlig FW400 og USB2. World ed. har GigaLan som kan være kjekt om man bare ønsker å ha den på nettverket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...