Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skrur seg av hele tiden under spilling


Anbefalte innlegg

jeg har hatt problemet i noen dager nå, jeg vet erlig talt ikke hva som er feil pcen bare skrur seg av serlig under spilling av WOW, her om dagen installerte jeg 8800gtx nå skjær det nesten hele tiden, pcen skrur seg bare av. jeg lurer på om noe er gåent, har sjekket etter kontakt feil på hk også videre men forsvinner ikke alikavell. men 600watt skulle da holde, holdte jo til 2 stykk 7950gt som jeg hadde før jeg fikk 8800gtx??.så nå spørr jeg dere proffer, vet dere hva som er feil?.

forresten når pcen skrur seg av gjør den det på sekundet men hk skrur seg ikke av fordi lyset lyser bare alt annet viss det skulle ha noe betydning.. :no::no:

 

system opsett :

asus a8n32-sli deluxe

3078 twinmos ram

amd athlon 3500+

asus 8800gtx, og hadde 2x7950gt

600watt strømforsyning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vifter? Om du har alt for mykje hardware som lagar varme, slår pcen seg av... Det med at ikkje HK slår seg av, det kan eg ikkje svare på. Er du sikker på at alle andre ting slår seg av, og at det ikkje berre er skjermkortet som slår seg av, slik at det ikkje kjem signal til skjermen? Det kan jo vere at det er noko feil i skjermkortet ditt.

 

Last ned everst, og finn tempen på HK og skjemkort.

Endret av Arne
Lenke til kommentar

trur ikke det er skjæmkortet kortet, for jeg må skru på pcen igjen når den har skrudd seg av, og hardiskene stopper og sånnt. så er ikke bare at jeg mister bildet.

men tempen ser fin ut den har installert smartdoctor fra asus sine cder...

men pcen skrur seg fremdeles av under spilling :hmm:

Lenke til kommentar

Rart problem du hadde gitt :p . I de fleste tilfeller ville jeg mistenkt strømforsyningen, selv om det er 600w kan den feile den og...

 

Du er sikker på at skjermkort eller cpu ikke blir for varmt da? cpu har jo vanligvis en shut down-temperatur.

 

Jeg ser også at du har 3gb ram. Betyr det 3x1gb brikker? 3 brikker skaper noen ganger problemer, prøv å ta ut en brikke. Sørg for at de to resterende brikkene står i samme farget slots. (enten begge i blå eller begge i svart)

 

 

Til slutt må jeg bare si at cpuen din blir en enorm flaskehals for deg, spesielt hvis den kjører på stock hastighet. :green:

Lenke til kommentar

jeg har prøvd alt nå, tempen blir aldri mere en 60grader på hk og cpu, men jeg vet ikke hva shutdown tempraturen er ettersom biosen ikke har noe justeringer som jeg klarte og finne på asus a8n32-sli deluxe, enndo jeg vet jeg fannt det på mit forrige hk, som var et a8n-sli deluxe. jeg vil også nevne at a8n32-sli deluxe har auto SLI, den kan finne ut om du har 2 skjærmkort selv ^^. men jeg har prøvd og bare bruke et 7950gt og problemet kommer av og til da og. høres ut for meg at noe er gåent\ødelakt men jeg har ingen anelse hva.

jeg har nyeste NForce og Forceware drivere..

 

hvordan sjekker jeg om strømforsyningen er gåen da?. viss det er feilen :hmm:

 

faktisk så har jeg fire rambrikker twinMOS :hmm: . men har hatt det veldig lenge nå cirka 2 måneder og problemet oppsto like før jeg fikk nytt skjærmkort dagen før faktisk. men får bare bruke 2.75 av de 3gb installert :!: .

Lenke til kommentar
hvordan sjekker jeg om strømforsyningen er gåen da?. viss det er feilen  :hmm:

8443897[/snapback]

 

Jeg vet ikke om noen annen måte enn å bytte til en annen strømforsyning...

 

A blande forskjellige minnebrikker kan også skape problemer, men det er vel neppe ditt problem siden det fungerte før. Med mindre en av brikkene plutselig begynte å feile. Prøv å kjøre memtest 86 og se om du får noen feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...