Gå til innhold

Diverst utstyr på eBay


Anbefalte innlegg

Har laget meg en liten handle liste, og lurte på om noen hadde noen innspill..? F.eks; Den adapteren er ikke god, den slave senderen og slave motakkeren fungerer ikke sammen+ at de koster for mye...

 

Hva some helst, alle moner drar!

 

Handle liste:

 

Fisheye adapter

 

Slave trigger

 

2x Slave mottaker

 

 

Si om jeg har feil postet...

Endret av Mister_joney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke komme med noe slakt av fisheye-adapteret; men regner med at det er av den typen det florerer av på ebay. Har prøvd et slikt adapter; og sitter igjen med litt blandede følelser. Den ekstreme vinkelen er veldig morsom. Man kan ta utrolig spektakulære. På den negative siden er det spesielt en helt utrolig kantuskarphet og vignettering som står frem. Sentrumskarpheten er ikke bra; men den kan man leve med. Å bruke blitz kan du bare glemme; da objektivet vil skygge for mye av nedre sentrale del av bildet og du vil få skjemmende skygger.

Dette er helt klart et leketøy; og alle som har bruk for fisheye til noe mer enn lek bør se etter et dyrere alternativ (les dedikert fisheyeobjektiv).

 

Nå ble det mye negativt her.... men skal komme med litt positivt også. Er man ikke så opptatt av at alle bildene skal være teknisk perfekte kan dette adapteret virkelig være morsomt; og det er ikke tvil om at man får mye moro for lite penger. bare synd at det er så vanvittig soft.

 

E

Lenke til kommentar
Har laget meg en liten handle liste, og lurte på om noen hadde noen innspill..? F.eks; Den adapteren er ikke god, den slave senderen og slave motakkeren fungerer ikke sammen+ at de koster for mye...

 

Hva some helst, alle moner drar!

 

Handle liste:

 

Fisheye adapter

 

Slave sender

 

2x Slave motakker

 

 

Si om jeg har feil postet...

8433655[/snapback]

 

 

De berømte e-bay radioslavene finner du mye om på strobist(Er vel egentlig en link til en lengre debatt på flickr forum)

 

Kort oppsummert:

 

Det er MYE tull med dem med Canon blitser (to spesifikke modeller husker ikke hvilken. Problemene er relatert til hvilken kanal man velger.)

Den typen som ikke har hotshoe på receiverne er best. Og den bruker std aaa batterier. De går bananas ved dårlig batteri, med de merkeligste utslag.

På den andre siden så er de så billige at du kan nærmest kaste dem i stedet for å bytte batteri.

 

Min erfaring er at de funker greit innendørs. Har ingen problemer så lenge jeg bruker Nikon SB-24 eller SB-26. (Bortsett fra at de fyrer i hytt og pine dersom to mottakere kommer for nær hverandre.)

 

Med Olympus/Pentax/Cullmann blitser er det straks mere tull.

 

Et brukbart alternativ som er mye dyrere enn disse, men vesentlig billigere enn Pocket Wizard's er Elinchrom (Forhandles i norge av www.exposervice.no)

Her får du en sender og en mottager til ca 1600 ink frakt fra norsk forhandler med norsk garanti. En ekstra mottager er ca 600,-

 

(Men for denne prisen får du ca 8 sendere og 16 mottagere av E-bay typen )

 

Goffen

Lenke til kommentar
Tenkte på 3 sånne , og denne ... Funker de sammen..?

8478239[/snapback]

 

Ja, de funker sammen. Du kan også blande dem med 16 kanals greiene. Da sørger du for at bryter 0 og 3 står til 0 , og at 1 og 2 samsvarer med 0 og 1 på firekanalerne.

 

Men som sagt så er det mye tull med disse og Canon blitzer. Det finnes imidlertid en V.2 med andre kanaler som skal ha løst dette, og det skal og være mulig å finne kanaler (blandt de 4 :-) som funker greit.

 

Det fine med disse er at du ikke trenger kabel som passer til blitz'en, og at de funker med blitz'er uten syncplugg. Ulempen er at du får en lang og ikke så stiv dings mellom stativet og blitzen, noe som ikke er helt kult i forhold til paraplyholdere.

 

Som sagt så er elinchrom sine greier mye bedre, har ladbare batterier, men koster noe mer.

 

Disse kinagreiene er faktisk billigere en cr2 batterier her.

 

Goffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...