Gå til innhold

Windows XP Mediacenter Edition

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et par spørsmål når det gjelder EPG / kanalguiden i Windows XP MCE.

Når jeg skal legge til epg til en kanal så får jeg opp ca 30 kanaler jeg kan velge mellom. Mange av kanalene jeg har finnes ikke i denne oversikten (eks. The Voice Tv, Disney TV osv. )

Lurte dermed på om det var en annen måte å få tak i epg oppføringer for flere kaneler enn de jeg kan velge mellom?

Hvor henter mce epg informasjonen fra? Finnes det en nettside hvor jeg kan se den samme informasjonen?

Går det ann å skifte navn på en kanal som ikke har noen oppføringer i kanal guiden slik at den ikke bare heter "Ukjent" ?

På forhånd takk for alle svar smile.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å svare på det siste først...ja du kan bytte navn manuelt. Legg til oppføring for denne kanalen..eller noe (det øverste valget der du velger/finner navn på kanalene)

Ellers finnes det ingen EPG for de kanalene som ikke står oppført. Slik jeg forstår det er det Microsoft som står for EPG i Media Center, og det er kun de kanalene de har lagt inn som du får EPG til.

Jeg brukte denne tjenesten her før: http://www.tvontime.tv

Men den koster penger, og EPG fungerer bra nok for meg. Men dette programmet får du til å fungere med MediaCenter og gjør slik at du kan ta opp fra alle kanalene de har i listen sin.

Du kan også starte opptak fra internett hvor enn du er så lenge MediaCenter pc'en er koblet på internett. :thumbup:

Endret av myhken2
Skrevet

Har brukt "MediaPortal" litt og der var det mulig å motta EPG for alle kanalene ved å bruke noe som heter XMLTV. Ingen som vet om dette er mulig å bruke med MCE?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...