Gå til innhold

Får ikke lastet inn satadrivere under inst. av XP


Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en ny harddisk med sata grensesnitt. Da jeg skulle installere windows XP på denne hardisken måtte jeg laste inn egne drivere for sata-kontrolleren fra en diskett som fulgte med hovedkortet.

 

I starten av installasjonen måtte jeg trykke F6 (tror jeg det var) og laste inn driverene. Det virket som det skulle. Men mye senere under installsjonen må driverene lastes inn atter en gang. Da fant plutselig ikke windows driverene på diskettstasjone lengre?!!?

 

1. Jeg prøvde å kopiere over filene til en ny diskett.. det samme skjedde.

2. Jeg lastet ned de nyeste driverene fra hovedkortets hjemmeside... det samme skjedde.

 

Har forsøkt å lese i sata-guidene og lignende, men finner ingen løsning. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overrasket over å høre at noen fortsatt har diskettstasjon.

 

Du trykker F6, da laster den videre, før skjermen der du skal velge driver kommer. Du velger da selvfølgelig den til x86 eller liknende.

 

Den skal ikke laste inn driverene noen "andre gang". Skal holde med første gangen.

 

Sliter du fortsatt, få tak i en 20 GB IDE, ha windows på denne :)

Lenke til kommentar

Har forsøkt alt dere sier over, og ja den spør om å laste inn driverne to ganger. Jeg har prøvd med 3 forskjellige windows cder..

 

Jeg leste litt i en sticky "tips til installasjon av windows". Jeg prøver å lage en cd med drivere ferdig lagt inn på cden.. så får jeg se om det virker først, før jeg evnt prøver noe annet..

Lenke til kommentar
Har forsøkt alt dere sier over, og ja den spør om å laste inn driverne to ganger. Jeg har prøvd med 3 forskjellige windows cder..

 

Jeg leste litt i en sticky "tips til installasjon av windows". Jeg prøver å lage en cd med drivere ferdig lagt inn på cden.. så får jeg se om det virker først, før jeg evnt prøver noe annet..

8430455[/snapback]

 

Det rare er at du kun får lastet inn driverne pr diskett ved å trykke F6 under installasjon av windows når den spør om 3dje parts drivere for scsi.

 

Hvis du har forsøkt med cd vil den ikke finne det. Sær greie som gjelder både for XP og Vista. Vet det høres søkt ut da disketter er mer eller mindre ute av markedet. Men slik er det altså. Har du ikke driver diskett må du laste ned fra nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...