Gå til innhold

Media Center Pc - hva skal man kjøpe ?


Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en pc som skal brukes som media center, og lurer litt på hva slags løsning jeg skal gå for.

 

jeg vil gjerne koble en digital dekoder fra canal digital på den og har forstått at det ikke er bare-bare.

så hva trenger jeg for å få det til å funke ??

 

 

 

forøvrig er planen min å sette opp en NAS enhet, som media center pc'en skal lagre til. har en laptop og en xbox 360 som settes opp som extendere.

laptopen er koblet til trådløst, det vil vel sannsynligvis gjelde xboxen etterhvert også. Så ja, tanken er å koble tv på pc'en, så pc'en til tv'en.

 

alle forslag på hardware tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein liten kommentar på NASet om du tenkte å bruke Windows MediaCenter

Dette må kobles til som usb-einheit, og ikkje som nettverksdrev. då MCE har problemer med å lagre til nettverk by default. Det skal vere mulig å rote litt til i registeret for å få nettverksdisken som "lokal" disk men dette har eg ikkje testa.

Lenke til kommentar
tja du kan jo bare kjøpe et digitalt tvtuner kort ,og sette inn canaldigital kortet ditt i dette ,, :Dnoe sånt kanskje ?

 

ellers så er det vel og stappe inn et lydkort , grei cpu og en del ram :)

8426651[/snapback]

 

ja se der ja. må lese litt mer om det kortet der tror jeg.

 

har tenkt litt på det med lagring av opptak, og tenkte på en løsning hvor jeg lagrer lokalt, og når filen er ferdig lagret blir den automatisk flyttet til NAS enheten

Lenke til kommentar
De 3 tingene jeg anser som viktigst i en MediaCenter PC, før maskinkraft og lignende:

 

Støynivå!

Støynivå!!

Støyniva!

 

Selv ville jeg ofret en god del maskinkraft for å å den så lydløs og passivt kjølt som overhodet mulig.

8426739[/snapback]

 

ja har tenkt en del på det, og satser på mest mulig vifteløse løsninger.

 

men jeg må bare vite om det jeg vil ha er mulig å få, så plukke ut bra (helst vifteløse) komponenter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...