Gå til innhold

Hvilket spill var det første du spilte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et "enarmet banditt-spill" til Vic 20. Tror det het CB Slot eller noe sånt...

Deretter fikk jeg en Donkey Kong Game & Watch, som var et ubeskrivelig fantastisk spill.

:love:

Skrevet (endret)

Kabal? Deretter de andre spillene som lå under tilbehør. Etter det igjen var det kanskje Red Alert 2 (hvis vi tenker "ordentlige" spill og ser bort fra 123spill.no osv :p )

Endret av Blyantspisser
Skrevet

Det første PC-spillet jeg spilte tror jeg var Sim City 2000, hukser jeg likte det veldig godt. Liker det godt ennå da, en udødelig klassiker det der!

Skrevet (endret)

det var vell test drive 1, spilte det på vår første pc når jeg var 5 eller noe

var liksom helt rått synes jeg selvom jeg sleit noe sykt med det, selvom jeg kom faktisk til 4 bane :p

skulle gjerne spilt det i gjen ja :blush:

Endret av TRibal89
Skrevet (endret)

det første spillet jeg spillte var et rallyspill til windows 98 :)

husker ikke helt hva det het...

det var sånn nfs high stakes grafikk, også hadde man en kartleser på siden som sa "hard right" osv.

Endret av JohanStendal
Skrevet

Det spilte jeg også, det var helt genialt da :)

Dæven, nå vil jeg finne igjen mine gamle klassikere!

Husker jeg spilte Street Rod veeeeldig mye en stund også, en slags forløper til Need For Speed: Underground -> og The Fast and the Furious :)

Skrevet

en av de første spillene jeg prøve på pc var vel doom og quake. LBA1 var også en av de første PC spillene. Amigaen derimot gikk på Pinball og 2D Batman! :)

Skrevet

Det første spillet jeg kan huske å spille er et seilbåtspill til C64.

Det første spillet jeg kan huske detaljert fra er Leisure Suit Larry 1, på floppy disk til min fars første datamaskin, en glitrende god 186 med grønntoneskjerm.

Vanskeligste delen i hele spillet var kontrollspørsmålene ved oppstart som skulle sjekke om du var gammel nok hehe.

"an Apple is?"

A: an apple

B: a fruit

C: a computer

(apple med stor a er jo åpenbart nå, men sleit med de der når jeg var en 8-9 år)

Skrevet
Det første spillet jeg kan huske å spille er et seilbåtspill til C64.

Har du noe link? Mener det var det første jeg spilte også... Var det virkelig på C64?

Ja ja.. Tiden flyr.. Jeg har blitt gammel allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...