Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spylerpumpe til Ford Mondeo stv 96 man.


llth

Anbefalte innlegg

Spylerpumpa mi er gåen og må byttes. Naboen gjør det for meg.

 

Så har jeg sjekket priser både her og både der.

 

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg ikke skal bruke Biltemas universalpumpe til den nette sum av kr. 80, men bør kjøpe den til 799,- hos Ford? Eller den til 435,- hos Mekonomen? Eller den til 749,- hos BilXtra?

 

Bilen er gammel og trenger ikke "evig" levetid på deler, jeg skal kjøre den ett år eller to til.

 

Og siden jeg sjekket Biltema sin til sist vet jeg heller ikke svaret på om jeg skal ha den med ett eller to uttak - driver den pumpen spylerne både foran og bak?

 

Haynesboka gir ingen svar, og jeg har sittet så mye på nett for å skaffe meg andre duppedingser at jeg gjerne slipper å begynne på nytt for å finne ut av det.

 

Noen som har svaret i hodet?

 

Og forresten kan jeg berette at det blir billigere å bytte eksosanlegg (fra katalysatoren og bakover) hos Svendsen enn å kjøpe anlegg hos Mekonomen, Torshov eller Bilxtra og så betale naboen en slant for jobben. Billigst blir Biltema med 2200,-, dyrest Bilxtra med 3600,-

 

Røhne og Selmer skal ha 5700,- for jobben, SnapDrive 4700,-, diverse andre oppunder 4 laken, hos Svendsen får jeg hele greia gjort i morgen for 3500,-.

Billigst var et verksted jeg ikke husker nvnet på med 3100,-. Da er Svendsens kjappest og føles tryggere mht kvalitet og service og garanti.

 

Men i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...076&s=amotor.no

 

står det at det koster kr. 800,- hos Biltema. Til en annen bil, riktignok, men komplett anlegg? Hvorfor så store forskjeller? Vel har jeg to potter, men dog...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å få en spyler hos mekonomen som er lik den originale. Da er du sikra at den fungerer og passer uten mye tull. Den universale kan passe, men vanskelig å si uten å prøve.

 

Eksosanlegg er dyrt på mondeo. Har du 1.8L motor har du to potter. Har du 2.0 L har du hele tre (eksos ut på venstreside på 1.8L og høyreside på 2.0L). Sist jeg skulle bytte var svendsen absolutt dyrest (jeg har 2.0L). De skulle ha 5600. Jeg fikk et bosalanlegg til 3300 og skifta selv.Biltema sitt funker, men er ikke formstøpt. Men dessidert billigst.

Lenke til kommentar
Det beste er å få en spyler hos mekonomen som er lik den originale. Da er du sikra at den fungerer og passer uten mye tull. Den universale kan passe, men vanskelig å si uten å prøve.

 

Jamme disse prisforskjellene, da... Det er jo helt absurd! Mannen står hos Biltema nå, med vognkortet, og de bør vel klare å finne ut om det er den med ett eller to uttak. Vi prøver billigvarianten, funker det ikke er det så billig at det er verdt forsøket.

 

Eksosanlegg er dyrt på mondeo. Har du 1.8L motor har du to potter. Har du 2.0 L har du hele tre (eksos ut på venstreside på 1.8L og høyreside på 2.0L). Sist jeg skulle bytte var svendsen absolutt dyrest (jeg har 2.0L). De skulle ha 5600. Jeg fikk et bosalanlegg til 3300 og skifta selv.Biltema sitt funker, men er ikke formstøpt. Men dessidert billigst.

8415833[/snapback]

 

Jeg som trodde jeg fikk med alle detaljer... Joda, har 2l og tre potter (to bak, var vel det jeg kanskje mente, bilgreier er ikke min greie). Men altså 3500,- Da har jeg prutet fra 3900. Din er kanskje nyere, siden det kostet så mye mer? Eller var det for hele anlegget?

 

Men jeg turte ikke kjøpe hos Biltema, etter å ha lest diverse innlegg her inne og andre steder. Vel skal bilen byttes ut om ikke alt for lenge, men det skal funke den tiden den har igjen.

 

Anlegget som sitter i nå har rustet helt i filler, ble skiftet på aut. verksted i Sverige i 2003.

 

Og på vei hjem idag falt det ned. Det har dinglet en stund, og jeg har altså time for å skifte det i morgen.

 

Så jeg stupte inn i en rørleggersjappe for å få låne en kniv for å skjære ned hele dritten, men endte med en rørlegger under bilen som surret det fast med ståltråd for meg. Så nå henger det bokstavelig talt i en tynn tråd. :cry:

Lenke til kommentar

Det er billig, så tapet med å prøve skader ikke. Jeg er likevel ikke særlig glad i universal deler. Prisøkningen er lite n i forhold til banninga på å tilpasse universal deler. I tillegg ender det med at en kjøper ferdigpassa til slutt. hehe

 

Da har du fått det billig. Jeg har en 95 modell. Og det var fra katalysatoren og bakover. Nå kan jeg skru sjøl, så det er ikke så gærnt sånn. Thorsov skulle ha 4300 eller noe sant for bosal anlegget var det vel om jeg ikke husker feil. Kanskje svendsen har skjønt de har vært svindyre. :)

 

Biltema sitt holder, men det er ikke samma kvalitet som f.eks bosal. Men det burde fint holde 2-3 år for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...