Gå til innhold

Norsk Visual Basic IRC Kanal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Satt å funderte på om det finnes noen norske Visual Basic kanaler på IRC?

Man har jo #VB på UnderNet hvor jeg har vert en stund, men er lei de arrogante

idiotene som er admins der.

Har selv prøvd #vb.no / #visualbasic.no / #visual-basic.no på både UnderNet og

QuakeNet uten hell...

Noen som vet noe? (:

//Pjott

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Satt å funderte på om det finnes noen norske Visual Basic kanaler på IRC?

Man har jo #VB på UnderNet hvor jeg har vert en stund, men er lei de arrogante

idiotene som er admins der.

Har selv prøvd #vb.no / #visualbasic.no / #visual-basic.no på både UnderNet og

QuakeNet uten hell...

Noen som vet noe? (:

//Pjott

8409842[/snapback]

God ide

Har selv god erfaring fra andre online forum og jeg installerte dermed en IRC server hos meg. Bare å logge seg på. Håper mange gidder være med da så kansje vi får et greit online forum for VB og .NET freaks

Velkommen til

irc.hdsoftware.no

Ole

• 3 uker senere...
Skrevet

Og poenget er?

Jeg har satt opp en server for oss og alle er jo velkomne på den. hvorfor ikke bare støtte opp om den?

Ser at trafikken er begredelig og det er flere grunner til det. En av dem, og kansje den viktigste, er at de som kommer innom bare ser at det ikke er noen andre der og stikker igjen i løpet av noen minutter. Jeg tror vi hadde klart å bygge opp denne ved at man koblet seg på og ble der over en lengre periode. Dermed ville neste man som dukket opp se at det er liv og etter hvert vil det bli et greit liv på kanalen.

Jeg har vert med på å bygge opp en slik kanal før i Clarion miljøet. Og det skal jeg si deg - Clarion har vel maks 150 brukere i norge og kansje 10000 på verdensbasis. Ikke mange med andre ord. Tross dette så hadde jeg i snitt 20 besøkende der til en hver tid, også nattestid, og vi klarte å lage et relativt bra samfunn rundt Clarion utviklingsverktøyet.

En annen greie er vel at mange ikke vet hva IRC er. Virker på meg som folk tror IRC er noe harry nerdegreier, og det er synd. Jeg har hatt utrolig god nytte av IRC.

Skrevet (endret)

Jeg testet IRC Servern her om dagen, da var den nede...

Edit: Den funker ikke nå heller.

(17:23:44) -irc.hdsoftware.no- *** Looking up your hostname...

-

(17:23:44) -irc.hdsoftware.no- *** Found your hostname (cached)

-

(17:23:44) -irc.hdsoftware.no- *** Checking ident...

-

(17:24:05) -irc.hdsoftware.no- *** If you need assistance with connecting to this server, irc.hdsoftware.no, please refer to: http://www.hdsoftware.no

skaff noe mere stabilt ;)

Endret av vbPro
Skrevet

Mye enklere med en på quakenet da, både fordi den vil alltid være åpen, og at "nybegynnere" kan ha problemer med å komme seg inn på en annen server.

Skrevet
Jeg testet IRC Servern her om dagen, da var den nede...

Edit: Den funker ikke nå heller.

(17:23:44) -irc.hdsoftware.no- *** Looking up your hostname...

-

(17:23:44) -irc.hdsoftware.no- *** Found your hostname (cached)

-

(17:23:44) -irc.hdsoftware.no- *** Checking ident...

-

(17:24:05) -irc.hdsoftware.no- *** If you need assistance with connecting to this server, irc.hdsoftware.no, please refer to: http://www.hdsoftware.no

skaff noe mere stabilt ;)

8595810[/snapback]

Jeg har ingen problemer med å koble på jeg?!?!? Hverken på kontoret eller hjemme. Noen innstillinger hos deg kansje?

Skrevet
Mye enklere med en på quakenet da, både fordi den vil alltid være åpen, og at "nybegynnere" kan ha problemer med å komme seg inn på en annen server.

8595827[/snapback]

Hva får deg til å tro at min server ikke alltid vil være åpen?

Hva er så vanskelig med å skrive irc.hdsoftware.no ??

Dessuten, hva tror du fort vil skje om noen oppretter den kanalen? VB er rimelig utbredt og kanalen vil fort bli okkupert av engelsktalende folk og trådstarter ønsket jo ikke det. Og hvordan vil du administrere "eierskapet" av kanalen? Hvem skal være mod? etc. etc.

Men samme for meg. Blir det ikke noe besøk på serveren i løpet av Mai så tar jeg den ned uansett...

Skrevet

Jeg ble litt skeptisk, fordi jeg akkurat hadde surfet på litt kunst og kultur, og plutselig sluttet irc å funke, deretter forsvant nettet i et par sekunder...

Heldigvis var alt dette bare sammentreff.

Støtter fortsatt irc.hdsoftware.no

Skrevet

Æsj! Hadde glemt å slå av den "Autoinstaller oppdateringer". Nå er den endret til å laste ned men spørre meg om å reboote. wIRCd er litt sært da den ikke kan kjøres som en service :-( Noen som vet om en annen bra IRC server software, som fortrinnsvis kan kjøre som en service, og helst gratis så klart :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...