Gå til innhold

Spørsmål rundt push-mail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med andre ord er vel datatrafikken varierende med hvordan serveren er satt opp.

 

Jeg kan ikke si at datatrafikken var det som ruinerte meg, den lå på ca. 110 til 130 kr med Telenor (og faktisk 60 til 80 kr med Tele2). Men nå har jeg "Fri Internett" og gir blaffen. ;)

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg deg clickatell som er basert i sør afrika.

 

- Lynkjapp, og støtter ekstremt mange nettverk.

- Er meget stabile og pålitelige (jeg har brukt dem i 6 år)

- Mange måter å kommunisere på (bl. a. ftp - hvem bruker det???)

- Fin funksjonalitet, bl. callback

- Billige meldinger

- Man forhåndskjøper meldinger med visa

- Ingen etableringsavgift

- Ingen fastavgift

- Meldingene man kjøper går aldri ut på dato (Jeg kjøpte en hel haug for 5-6 år siden, og har fortsatt noen igjen)

- Meget bra support

Lenke til kommentar

Satt og trykket litt på tlf. min og oppdaget at SE mobiler (ikke symbian) støtter push-epost, og det gjorde også webhotellet mitt (golarge.no) var bare å velge IMAP4 som protokoll i stedet for POP3 så virket alt, og mail kom rett inn på tlf! Netttilkoblingen stod på hele tiden da, så dette kan jo kanskje bli dyrt avh. av hvor ofte det pinges og hvor mye data som sendes...

 

Lurer på om dette er noe golarge.no støtter spesifikt eller om dette gjelder alle epostservere som støtter IMAP4? Turte ikke sjekke ntnu-mailen min da jeg ikke vil laste ned all den spammen som ligger der :-) Nextgentel støttet ikke, men de har jo bare POP...

 

Med min K800i og webhotell hos Go Large hosting kan jeg med andre ord ha push-epost, og samtidig lese eposten i outlook :cool: Sletter jeg en epost i outlook, slettes den på tlf, men får ikke tlf til å "purge" slettede mailer da, med det har jo ingenting å si! Leste mailer på tlf blir lest i outlook så dette fungerte kjempebra!

 

Webhotell hos golarge.no koster fra kr 10,- pr måned, så for de som bare vil ha push-epost uten å synce kalender og kontakter trådløst (man har da datakabel og møter PC'n jevnlig) er jo dette en billig løsning :D Ikke trenger man Synbian tlf heller :thumbup:

 

EDIT:Fikk til å slette mail fra tlf også nå, må bruke den noe skumle "Tøm innboks" :)

Endret av _troffen_
Lenke til kommentar

:blush: Oooops

 

Prisene på golarge er eks.moms... dvs for oss vanlige folk koster det faktisk 12,50 pr måned ikke 10,- i tillegg kommer etablering på 125,- (inkl.moms) og hvis du øsker å bestille deg et domene navn koster dette fra 75,- eks.moms

 

Dvs kr. 368,75 for første året, deretter kr. 234,75 pr.år for push-epost og webhotell med 1GB lagringsplass.... synes ikke det er så ille løsning :D

 

Fant forresten ut at IMAP idling også virket "out of the box" på SE, bare velge IMAP4, ikke push-epost og når du ønsker instant-sync så åpner du innboksen, velger send/motta og lar innboksen stå åpen den tiden du ønsker, da dukket det opp emnefelt på nye mail, og disse ble lastet ned når jeg trykket "vis"

 

Ble litt imponert over hvor enkelt det hele var, har du en imapserver, så løp og prøv :D

Lenke til kommentar

Jupp... Det funker out of the box ja, også på symbian telefoner, så lenge imap serveren støtter imap idle. :) Ikke alle gjør det, men jeg tror de fleste nyere implementasjoner har det slått på som default. Her er min guide til å sette opp imap klient som støtter idle dersom du har din egen server. (og da betaler man jo faktisk ingenting takket være open source)

 

Det negative med imap idle vs. dedikert sync programvare er at om du mister din netttilgang dør tilkoblingen, helt til du manuelt kobler deg til inboksen igjen, mens dedikert sync programvare har muligheten for å automatisk koble til på ny ved behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...