Gå til innhold

Lage nettspill ala nordicmafia


Anbefalte innlegg

Hva av programmeringskunnskaper trenger jeg for å lage et nettspill ala nordicmafia? Vet det tar lang tid å lage, men har tenkt å sette meg inn i språket og om noen år kansje lage et nettspill. Jeg har ikke drevet på med programmering før. Takk for svar.

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg ville gått for php helt klart. Da kan du også bruke det senere i livet hvis du trenger store penger^^

8562483[/snapback]

 

Php begrenser ganske mye hva man kan lage da, men i dette tilfellet er det jo mer en nok.

8640212[/snapback]

 

For å ikke snakke om at PHP er for "script kiddies". Hvis man skal tjene store penger bør man vel heller satse på .Net eller J2EE + SQL (MS eller Oracle).

 

:p

 

Men helt enig i at PHP er et helt greit valg om man skal lage et sånt type spill. Ganske enkelt å sette seg inn i. Selv om .Net eller J2EE ville vært et bedre syntes jeg.

Endret av jorn79
Lenke til kommentar
Pluss at man kan få til skikkelig grafikk <3 OpenGL <3

8645069[/snapback]

 

På et web spill? :dribble:

8646794[/snapback]

 

Jeg tror du kun kan få til det med Internet Explorer hvis du bruke ASP.NET, men det sier jeg ikke så høyt, fordi jeg ikke vet om det fungerer der engang.

Men et vanlig C# program kan jo fikse det lett som bare det, alt trenger jo ikke åpnes i en webbrowser.

Lenke til kommentar

For å være annerledes skal jeg anbefale ASP.NET med MySQL, siden C# er et ordentlig programmeringsspråk med datatyper, klasser, interfaces, delegates, garbage collection, generics, checked/unchecked kode, safe/unsafe kode (pekere), konsekvent opbyggning, betydelig bedre utviklet støtte for databaser, støtte for sockets, støtte for tegning med GDI+, støtte for globolization, søtte for direkte importering av C biblioteker, kode dokumentering, støtte for Sockets, støtte for en rekke symmetriske og ussymetrisek krypteringsalgoritmer, gzip komprimering, deflate komprimering +++++++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...