Rescue me Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 (endret) Hva av programmeringskunnskaper trenger jeg for å lage et nettspill ala nordicmafia? Vet det tar lang tid å lage, men har tenkt å sette meg inn i språket og om noen år kansje lage et nettspill. Jeg har ikke drevet på med programmering før. Takk for svar. Endret 17. april 2007 av oblivion_-__
Dead_Rabbit Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Hva som helst egentlig. Du kunne brukt PHP, eller Pyhon & Django, Ruby og rails, Perl, eller andre språk...
Rescue me Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 Hva som helst egentlig. Du kunne brukt PHP, eller Pyhon & Django, Ruby og rails, Perl, eller andre språk... 8407146[/snapback] Hva er å anbefale å bruke?
Rescue me Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 NordicMafia er laget i PHP 8407160[/snapback] Blir vel PHP. Skal bare se hva andre svarer først .
Dead_Rabbit Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Hva som er anbefalt er vel smak og behag, rett og slett. Men, hvis du kan Python eller Ruby hadde jeg definitivt tatt en titt på Django/Rails.
Rescue me Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 Bare så det er sakt så har jeg ikke drevet på med programmering før.
hettelars Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Ikke det at jeg programmerer selv, men da vil jeg tro at du bør sette deg litt inn i språkene først jeg Før du prøver å lage noa ala nordicmafia
Demantios Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Jeg ville gått for php helt klart. Da kan du også bruke det senere i livet hvis du trenger store penger^^
Rescue me Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 Ikke det at jeg programmerer selv, men da vil jeg tro at du bør sette deg litt inn i språkene først jeg Før du prøver å lage noa ala nordicmafia 8562460[/snapback] Skrev jo i første post at målet mitt var å kunne lage et spill om et par år.
GeirGrusom Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Jeg ville gått for php helt klart. Da kan du også bruke det senere i livet hvis du trenger store penger^^ 8562483[/snapback] Php begrenser ganske mye hva man kan lage da, men i dette tilfellet er det jo mer en nok.
j000rn Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 (endret) Jeg ville gått for php helt klart. Da kan du også bruke det senere i livet hvis du trenger store penger^^ 8562483[/snapback] Php begrenser ganske mye hva man kan lage da, men i dette tilfellet er det jo mer en nok. 8640212[/snapback] For å ikke snakke om at PHP er for "script kiddies". Hvis man skal tjene store penger bør man vel heller satse på .Net eller J2EE + SQL (MS eller Oracle). Men helt enig i at PHP er et helt greit valg om man skal lage et sånt type spill. Ganske enkelt å sette seg inn i. Selv om .Net eller J2EE ville vært et bedre syntes jeg. Endret 18. mai 2007 av jorn79
GeirGrusom Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Pluss at man kan få til skikkelig grafikk <3 OpenGL <3
j000rn Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Pluss at man kan få til skikkelig grafikk <3 OpenGL <3 8645069[/snapback] På et web spill?
GeirGrusom Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Pluss at man kan få til skikkelig grafikk <3 OpenGL <3 8645069[/snapback] På et web spill? 8646794[/snapback] Jeg tror du kun kan få til det med Internet Explorer hvis du bruke ASP.NET, men det sier jeg ikke så høyt, fordi jeg ikke vet om det fungerer der engang. Men et vanlig C# program kan jo fikse det lett som bare det, alt trenger jo ikke åpnes i en webbrowser.
sondrev Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 PHP med en stor MySQL database er vel det letteste. Det hadde ialefal jeg gått for!
GeirGrusom Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 For å være annerledes skal jeg anbefale ASP.NET med MySQL, siden C# er et ordentlig programmeringsspråk med datatyper, klasser, interfaces, delegates, garbage collection, generics, checked/unchecked kode, safe/unsafe kode (pekere), konsekvent opbyggning, betydelig bedre utviklet støtte for databaser, støtte for sockets, støtte for tegning med GDI+, støtte for globolization, søtte for direkte importering av C biblioteker, kode dokumentering, støtte for Sockets, støtte for en rekke symmetriske og ussymetrisek krypteringsalgoritmer, gzip komprimering, deflate komprimering +++++++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå