Gå til innhold

Støy på nye X360?


Anbefalte innlegg

Jeg har en "gammel" 360 (kjøpt ved launch) som jeg ikke har brukt så mye i det siste etter at jeg kjøpte PS3. Jeg lurer på om dagens X360 er blitt mer stillegående enn min fra den første batchen? I såfall vil jeg vurdere å kjøpe en ny. Jeg er ikke fanboy og ønsker å ha begge disse konsollene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nyere X360 er mer stillegående enn de første som ble lansert.

 

Men hvis du er ute etter en ny X360 bare pga lydnivå, så tror jeg at det beste er å vente til MS implementerer den nye 65nm CPU'en i maskinene.

Da vil i alle fall CPU vifta bli mye mer stillegående. Det siste jeg hørte om den saken er at dette vil skje andre kvartal i år, så kanskje prosessen er allerede i gang.

Lenke til kommentar
Jeg har en "gammel" 360 (kjøpt ved launch) som jeg ikke har brukt så mye i det siste etter at jeg kjøpte PS3. Jeg lurer på om dagens X360 er blitt mer stillegående enn min fra den første batchen? I såfall vil jeg vurdere å kjøpe en ny. Jeg er ikke fanboy og ønsker å ha begge disse konsollene.

8404617[/snapback]

 

Tror jeg må svare nei på det. Fikk en 360 premium for noen dager siden (Komplett data), og den høres ut som et lite jetfly ...

 

Men er storfornøyd med konsollen ellers da ..

 

:thumbup:

 

 

Erik

Lenke til kommentar
Støyet er fra DVD-drevet, og den har de ikke enda byttet, så svaret er nei.

 

Men kan jeg få spørre om du virkelig hører på støyet når du spiller?

8457281[/snapback]

 

Niks, støyen bryr ikke jeg meg om. Er vant til x1900xtx kortrt mitt, og det topper vel det meste.

 

Hører ikke, og bryr meg ikke om støyen fra Xboxen når jeg spiller. Jeg bare svarte på trådstarters spørsmål jeg ..

 

 

Erik

Lenke til kommentar
Støyet er fra DVD-drevet, og den har de ikke enda byttet, så svaret er nei.

 

Men kan jeg få spørre om du virkelig hører på støyet når du spiller?

8457281[/snapback]

 

Niks, støyen bryr ikke jeg meg om. Er vant til x1900xtx kortrt mitt, og det topper vel det meste.

 

Hører ikke, og bryr meg ikke om støyen fra Xboxen når jeg spiller. Jeg bare svarte på trådstarters spørsmål jeg ..

 

Erik

8457324[/snapback]

 

Ja og jeg spurte trådstarter. :p

Lenke til kommentar

Heisann.. jeg hører ikke støyen når jeg spiller bilspill eller andre spill med konstant lyd fra selve spillet. Når jeg derimot spiller feks. Tiger Woods (som jeg digger) er selve spillet stille og støyen sjenerende (for meg). Også hvis jeg spiller ekstra sent og om natten så pleier jeg å spille lavt (lytt inn til naboen). Det er ikke noe KJEMPE problem altså.

 

Nå har jeg jo Tiger Woods på PS3 så den saken er biff.

Lenke til kommentar
Ja, nyere X360 er mer stillegående enn de første som ble lansert.

 

Men hvis du er ute etter en ny X360 bare pga lydnivå, så tror jeg at det beste er å vente til MS implementerer den nye 65nm CPU'en i maskinene.

Da vil i alle fall CPU vifta bli mye mer stillegående. Det siste jeg hørte om den saken er at dette vil skje andre kvartal i år, så kanskje prosessen er allerede i gang.

8404649[/snapback]

Vel, det er ikke en egen CPU vifte i 360en. Det er to vifter bak som suger ut lufta fra både CPU, GPU og HK. Den bråker ganske mye helt i begynnelsen, men roer seg litt etter en stund.

Lenke til kommentar

Støy, støy, støy og mere støy..jeg skjønner ikke at alle er hengt opp i det!

"Nei, jeg skal faan meg ikke ha den bråkebøtta av en xbox som høres ut som en jetmotor"!

Sitter dere virkelig å tenker og hører på om maskinen bråker når dere sitter/ligger og spiller? "å, herregud...søren som den boxen bråker!...

Eller sitter dere og nyter spillet istedefor å konsentere dere for å høre lyden av den?

 

Ja, jeg er enig, den bråker mer enn den kanskje skulle ha gjort. Men bryr det meg, nei! jeg rett og slett driter i om den kjører for fullt på alle vifter eller om dvd-drevet spinner for fullt. Sitter jeg og spiller hører jeg ikke etter for å høre om den bråker eller ikke, det blir jo akkurat det samme med dere som sitter med overklokkede pcer som kjører alle de hundre og ørti viftene på fullt(så lenge du ikke har vannkjøling da seff)

 

Er dere virkelig så følsom for lyd, ja da får dere bare kjøpe dere et par hørselvern og sitte der med det på hodet.

Eller evt. Skru opp lyden på anlegget

 

mX/laffen360

Lenke til kommentar
Støyet er fra DVD-drevet, og den har de ikke enda byttet, så svaret er nei.

 

Men kan jeg få spørre om du virkelig hører på støyet når du spiller?

8457281[/snapback]

 

Niks, støyen bryr ikke jeg meg om. Er vant til x1900xtx kortrt mitt, og det topper vel det meste.

 

Hører ikke, og bryr meg ikke om støyen fra Xboxen når jeg spiller. Jeg bare svarte på trådstarters spørsmål jeg ..

 

Erik

8457324[/snapback]

 

Ja og jeg spurte trådstarter. :p

8458064[/snapback]

 

Åja.. .. *Går i skammekroken*

 

 

Erik

Lenke til kommentar

Første xbox'en bråkte verre enn dataen min. Pleier å pakke den inn i masse tepper.

Det virker jo dårlig ettervert, når jeg tar av teppet går vifta amok av tydelige grunner.

Så har tenkt å kjøpe xbox 360 bare hvis støynivået er lavt. :whistle:

:p (vet det virker ghey, men whatever :shrug:)

Lenke til kommentar
Støy, støy, støy og mere støy..jeg skjønner ikke at alle er hengt opp i det!

"Nei, jeg skal faan meg ikke ha den bråkebøtta av en xbox som høres ut som en jetmotor"!

Sitter dere virkelig å tenker og hører på om maskinen bråker når dere sitter/ligger og spiller? "å, herregud...søren som den boxen bråker!...

Eller sitter dere og nyter spillet istedefor å konsentere dere for å høre lyden av den?

 

Ja, jeg er enig, den bråker mer enn den kanskje skulle ha gjort. Men bryr det meg, nei! jeg rett og slett driter i om den kjører for fullt på alle vifter eller om dvd-drevet spinner for fullt. Sitter jeg og spiller hører jeg ikke etter for å høre om den bråker eller ikke, det blir jo akkurat det samme med dere som sitter med overklokkede pcer som kjører alle de hundre og ørti viftene på fullt(så lenge du ikke har vannkjøling da seff)

 

Er dere virkelig så følsom for lyd, ja da får dere bare kjøpe dere et par hørselvern og sitte der med det på hodet.

Eller evt. Skru opp lyden på anlegget

 

mX/laffen360

8460682[/snapback]

 

Hva med å kanskje lese tråden ? Han sier klart og tydelig hvorfor lyden er et problem.

 

  Når jeg derimot spiller feks. Tiger Woods (som jeg digger) er selve spillet stille og støyen sjenerende (for meg). Også hvis jeg spiller ekstra sent og om natten så pleier jeg å spille lavt (lytt inn til naboen).

 

"Skru opp lyden på anlegget" :roll: er ikke noen særlig løsning da.

 

La meg gjette, du bor i en enebolig på landet.. Langt ifra alle som kan, eller vil for den saks skyld, bare guffe på med lyd fra et stereoanlegg til alle døgnets tider. Mange har naboer eller andre å tenke på også.

 

De aller fleste har ikke lyd på anlegg heller men fra TV'en. Bare det faktum at man nesten må ha lyd på anlegg for å overdøve støyen fra maskinen sier jo det meste.

 

Skal jo søren ikke være slik at man må ha høy lyd pga bråket fra maskinen ? Hvem i all verden ville akseptert det på en DVD spiller f.eks ?

 

Og som han sier, i stille spill som Tiger Woods f.eks hjelper det IKKE å skru opp lyden. Ikke alle som spiller Gears hele dagen vet du.

 

Og det er faktisk veldig mange som har problemer med støyen på 360. Det, sammen med hvor lett den går i stykker, er garantert den største grunnen til at mange ikke vil ha maskinen. Meg inkludert. Den bråka jo so intenst at det var flaut å skru den på fremfor andre.

Lenke til kommentar
"Skru opp lyden på anlegget" :roll: er ikke noen særlig løsning da.

 

La meg gjette, du bor i en enebolig på landet.. Langt ifra alle som kan, eller vil for den saks skyld, bare guffe på med lyd fra et stereoanlegg til alle døgnets tider. Mange har naboer eller andre å tenke på også.

 

De aller fleste har ikke lyd på anlegg heller men fra TV'en. Bare det faktum at man nesten må ha lyd på anlegg for å overdøve støyen fra maskinen sier jo det meste.

 

Skal jo søren ikke være slik at man må ha høy lyd pga bråket fra maskinen ? Hvem i all verden ville akseptert det på en DVD spiller f.eks ?

 

Og som han sier, i stille spill som Tiger Woods f.eks hjelper det IKKE å skru opp lyden. Ikke alle som spiller Gears hele dagen vet du.

 

Og det er faktisk veldig mange som har problemer med støyen på 360. Det, sammen med hvor lett den går i stykker, er garantert den største grunnen til at mange ikke vil ha maskinen. Meg inkludert. Den bråka jo so intenst at det var flaut å skru den på fremfor andre.

8464035[/snapback]

Sier meg enig her. Om natta er det ikke bare å fyre opp anlegget for å overdøve støyen. Går greit nok i bilspill og sånt, men er helt umulig i spill hvor det faktisk ikke er action hele tiden.

 

Xboxen støyer noe voldsomt når man spiller orginale spill. I dashboard, DVD og alt annet er den helt akseptabel synes jeg.

Lenke til kommentar
Enig i det. alle PCer støyer minst like mye, og de bråker uansett om man spiller eller ei. Slutt og syt folkens!

8464470[/snapback]

Sier faan meg jeg og, og jeg bor faktisk ikke i en enebolig mitt på landet(det er faktisk et boligfelt på landet :p )der jeg sitter nede i kjellerstuen og spiller, mens sjølingene sitter oppe og holder å med sitt, skrur jeg opp lyden så får jeg beskjed! Er jeg hjemme selv skrur jeg opp så mye som jeg føler for!

 

Og det beste er at når jeg skruer opp nede i kjellerstua, høres det neste ikke ute...hvist du skjønner så er faktsik kjellern vår nede i bakken :p (høres kanskje litt da, men er det på kvelden så spiller jeg ikke så høyt, har faktisk naboer jeg og 7)

 

Men jeg må få lov til å si en ting: plager virkelig den støyen på 360en dere? Ja, den er kanskje litt mer bråkete enn den skulle ha vært(som nevnt tidligere) men man trenger da ikke oppdrette tråder på tråder og poster på poster med at man syns lyd nivået på boxen er for høyt, eller?

 

Edit: leif...

Endret av mX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...