Gå til innhold

Lav FPS i Kara raids

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia

Jeg sliter gjentatte ganger med lav fps når det "skjer litt" i Karazhan, feks under Shade fighten så får jeg ofte så lite som 2-5 fps samt fps'en i Kara generellt ligger på rundt 18-19.

jeg kjører wow i windowed mode på en AMD 64 3500 med 4GB ram(windos klarer ikke adressere mer enn 3.5GB :D ), WD Raptor 74GB, Ati X1950 og SB Audigy lydkort. Har prøvd å endre på grafiske innstillinger i wow, men det ser ikke ut som om det betyr stort for frameraten jeg får i raids.

Det snodige er at om jeg entrer Kara alene så har jeg 50fps og har normalt sett overhode ikke problemer med ytelse.

Jeg mistenker at dette er noe addon-problematikk, så jeg får vel se å unloade alt som er av addons og så prøve på nytt.

Uansett, innspill mottaes. Oppløsningen jeg kjører er 1680*1050, merker knapt forskjell på windowed/nonwindowed mode performance-messig.

Uff, ble lenger og mer uoversiktlig enn det som var meningen dette, men jeg er bare så møkklei av å bevege meg i flamewrath pga lag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjører fullscreen windowed, prøvde å kjøre det i non-windowed igår uten at det betydde noe vesentlig på fps.

Litt av det jeg søker info etter er at med denne maskinkonfigen så burde jeg kunne kjøre alt av gfx på max uten vesentlig lag sant?

Skal teste uten noen addons idag så får vi se litt, trenger ikke auctioneer eller ct-mod egentlig når jeg raider. :p

Endret av Netforce
Skrevet (endret)

Hva slags skjermkort har du?

EDIT: Bah, leste igjennom på nytt så så jeg at du hadde skrevet det. My bad.

Endret av Zenzen
Skrevet

Har samme FPS-droppen når jeg er på aran, men ettersom jeg er melee gjør det ikke så mye, er ute av Blizzard hele tiden, eneste blir vel å flytte meg hvis han beveger seg, ellers står jeg helt stille å slår på han.

Regner med at det er pga. all AoE'n som skjer og alle folka som er i det lille rommet på likt. :>

Skrevet

@Zenzen:

Har prøvd å endre på denne uten noe nevneverdig resultatforbedring.

@TheB:

Problemet er at jeg gjennomgående har lav FPS i hele Kara og omtrent ingen andre steder enn der....

Har akkurat bytta skjermkort fordi jeg hadde mine lønnlige håp om at det gamle GT6800-kortet jeg hadde ikke klarte å prestere helt bra.

Uansett, oppdaterte til Catalyst 7.3 igår så får vi se hvordan det blir, radet igår ble kansellert så jeg fikk ikke testa om det gjorde noen forskjell.

Må innrømme at jeg begynner å mistenke at det er noe latencyissues som har sammenheng med andres lag når jeg er i Kara, for utenfor Kara så funker jo alt som det skal.

MEh!

Skrevet

Husker første gang jeg var i BM, da var det sånn att første gangen jeg var det så lagge det noe helt forjævlig, så etter att jeg la spillet ned i windows og tok det opp igjenn gikk alt smuud, som vanlig ;)

Skrevet

Mulige applikasjoner i bakgrunnen som kunne stenges kanskje? (feks nedlastningsprogram, skype, msn el) TS/VT tar ikke noe saerlig linje/cpu=)

Skrevet
Mulige applikasjoner i bakgrunnen som kunne stenges kanskje? (feks nedlastningsprogram, skype, msn el) TS/VT tar ikke noe saerlig linje/cpu=)

8417469[/snapback]

Skru opp minne cachen til WoW. Hvis du kjører addons slik som DBM, CTRA etc. vil disse krever mye mer minne i raid-instancer.

Lagger du like mye i f.eks. Gruul's Lair?

En komplett reinnstallasjon av spillet kan også kanskje fikse dette.

For å kurere Flame Wreath problemet ditt anbefaler jeg denne(clicky).

Skrevet

Driver og ser litt på evt cpu-oppgradering nå og ser at jeg kan oppgradere til dualcore, men aner noen av dere om wow faktisk har støtte for dualcore?

har skrudd opp minnet til addons til 200MB nå, så får vi se.

Skrevet

Såvidt jeg vet støtter ikke WoW dualcore, og jeg har ikke hørt noe om planer om det heller. Met dualcore burde vel ihvertfall Opera-problematikken gå bort, skulle man tro.

Skrevet
Såvidt jeg vet støtter ikke WoW dualcore, og jeg har ikke hørt noe om planer om det heller. Met dualcore burde vel ihvertfall Opera-problematikken gå bort, skulle man tro.

8428293[/snapback]

Er ikke noe problem det, hos meg ligger ihvertfall brukt på rundt 40-50% på hver kjerne når jeg kjører WoW og det skjer masse i spillet.

Skrevet (endret)

Stemmer det. Har lest at wow er laget med god støtte for dual cores. Har det selv og det fungerer meget bra der da så.

EDIT: Men tilbake til problemet her. Lav fps i Karazhan er det mange som har. Men etter og ha clearet noen packs så går det bedre i begynnelsen.

Endret av Phyx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...