Gå til innhold

Inspirasjon til personlig hjemmeside?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som emnetittel sier vil jeg gjerne ha litt inspirasjon til min personlige hjemmeside. Min side er nå andersmoen.com, og dere kan jo se hva jeg har kommet fra til selv der. Det er ikke akkurat det beste, eller hva?

Har vært på WebCreme, W3CSites og en eller flere til som jeg ikke husker for å ha fått inspirasjon, men det er liksom ikke noe som passer meg synes jeg.

 

Noen som har noen ideer til personlig hjemmeside?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er virkelig glad i å redesigne siden din. Om du for en gangs skyld prøve å lage noe litt mer utfordrende, blir du kanskje enda flinkere og får et bredere syn på hvordan websider kan bli seenes ut.

 

Uansett, jeg får mye inspirasjon utenfra "Det Store Internett ©", det kan være alt fra former på bygninger, en logo jeg ser på gaten eller noe lignende. Med andre ord, ikke bli sittende på baken hele dagen, du kan faktisk få inspirasjon andre steder.

 

Deviantart har noe interessant under sin Webdesign kategori, jeg får mest fargeinspirasjon.

 

Du har allerede 2 gode sider, så det burde være noen elementer du kan bli inspirert av.

Lenke til kommentar

Egentlig er jeg ikke det. Blir bare aldri fornøyd så jeg redesigner den, og så finner jeg ut av jeg fortsatt ikke er fornøyd, hehe.

 

Om du for en gangs skyld prøve å lage noe litt mer utfordrende, blir du kanskje enda flinkere og får et bredere syn på hvordan websider kan bli seenes ut.
Det er her problemet ligger..jeg vet ikke hva jeg skal lage.

 

 

Du har allerede 2 gode sider, så det burde være noen elementer du kan bli inspirert av.
Hvilke sider er det? Er det de på portefølje, eller to som jeg har laget til min egen side?

 

 

Skal forresten se litt på deviantART. Men når jeg går dit, så får jeg bare denne meldingen:

Error!

Could not connect to remote server

Lenke til kommentar

Glisevask

Har sett der og. Han som laga den sida, han har i hvert fall sida si i portefølje sitt, han er i hvert fall sinnsykt god til å designe. Men skal ta enda en kikk på den sida ;)

 

MrNeeon

Ingen dum idé det med å lage noen skisser, men altså jeg får vel ingen flere ideer av det? I tillegg er jeg rett og slett sugen i å tegne...beste jeg har tegnet noen gang var en strek :ph34r:

Men det med resten, om å hente inn fra andre kilder kan nok fungere. Skal se litt på den Best Web Gallery som Glisevask linket til så får vi se om jeg får til noe.

Lenke til kommentar
Glisevask

Har sett der og. Han som laga den sida, han har i hvert fall sida si i portefølje sitt, han er i hvert fall sinnsykt god til å designe. Men skal ta enda en kikk på den sida ;)

 

MrNeeon

Ingen dum idé det med å lage noen skisser, men altså jeg får vel ingen flere ideer av det? I tillegg er jeg rett og slett sugen i å tegne...beste jeg har tegnet noen gang var en strek :ph34r:

Men det med resten, om å hente inn fra andre kilder kan nok fungere. Skal se litt på den Best Web Gallery som Glisevask linket til så får vi se om jeg får til noe.

8405058[/snapback]

 

Du trenger ikke kunnskaper om tegning for å lage en skisse, å nye idéer kommer garantert om du sitter i en stille krok å skisser ned litt.. Skal ikke mye til, f.eks denne (Laget den i paint, bare for å illustrerer)

56814.jpeg

Lenke til kommentar
Hehe, men jeg klarer jo ikke å tegne det der en gang =/

Vel, kanskje, skal se om jeg får til noe, så får jeg poste det og spørre om det er verdt å prøve (ut i fra en sånn skisse)

8406075[/snapback]

 

 

Jeg synes siden din er ren og pen jeg.

Hadde kanskje gjort seg med litt avrunda hjørner.

"Less Is More" er i hvertfall min filosofi...

Liker ikke disse flash sidene som er overlessa med grafikk.

Lenke til kommentar

Takk, takk alle sammen.

 

Skal se litt på linkene dere har postet så fort jeg får tid. Regner med at det blir i morra, siden jeg drar tidligere fra skolen...skal ha tentamen helt alene :dontgetit: haha

 

 

Men uansett

  • 1. Ser på sidene dere har linket til

  • 2. Runder av kantene på den sida jeg har nå

  • 3. Lager det designet du tegnet i Paint bare for moro skyld MrNeeon. Må først tyde skrifta du har skrevet med:P

  • 4. Skal se om jeg får tegnet noen skisser etter at jeg legger meg (snart) bare for å se om det hjelper meg noe.

 

Som jeg sa; takk for svar alle sammen! Poster igjen når jeg har fått gjort de fire punktene, om jeg noen gang får gjort de..i hvert fall hvis jeg gjør ett da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...