Zandmann Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Har byttet til nytt skjermkort. Virker strålende, men har et stort problem med det. I går ville ikke pcen skru seg av. Hang seg bare opp i avslutningsprosessen. Derfor måtte jeg skru den av manuelt, noe som også er litt dårlig for en pc. Så når jeg skrur på pcen igjen funker alt greit til jeg kommer til windows. Da vil ikke pcen lengre. Skifter til det gamle skjermkortet, og pcen funker som vanlig igjen. Så må jeg avinstallere skjermkort i system registeret, skru av, bytte kort og pcen funker med det nye igjen. Dette problemet har skjedd noen ganger nå, noen som aner hva som er feil og åssen jeg får fikset dette? Er litt kjipt å måtte bytte skjermkort osv hver gang dette skjer.
loddebolten Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Hva med å fortelle oss hvilke kort det er snakk om samt opplyse om hvilke andre maskindeler du har..PSU osv.
Zandmann Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 (endret) Maskina jeg har er en amd64 2.04ghz med 1gb ram. Hovedkort PSU Skjermkort Endret 16. april 2007 av Zandmann
raidernor Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Maskina jeg har er en amd64 2.04ghz med 1gb ram.Hovedkort PSU Skjermkort 8398127[/snapback] hva var det gamle skjermkortet da? ati det også eller var det nvidia ? hvis det var nvidia, så anbefales en reinstall av windows for med sikkerhet å vite at gamle drivere og registerinformasjon er borte
Zandmann Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 det jeg har fra før er Ati Raedon 9800 pro. Har prøvd å avinstallere alle drivere til det, men virker som at windows gjør om sånn at det nye kortet ikke virker i gjenoppretting av windows eller no sånt
Zandmann Skrevet 30. april 2007 Forfatter Skrevet 30. april 2007 I dag skjedde det samme.. Må jeg reinstallere windows, eller finnes det en mulighet som tar litt kortere tid?
Salemonsen_ Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 I dag skjedde det samme.. Må jeg reinstallere windows, eller finnes det en mulighet som tar litt kortere tid? 8503899[/snapback] Tar jo ikke så lang tid å reinstalere Windows, bruker vell 2-3 timer så er alt i den skjønneste orden igjen.
ronron25 Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 (endret) Har byttet til nytt skjermkort. Virker strålende, men har et stort problem med det. I går ville ikke pcen skru seg av. Hang seg bare opp i avslutningsprosessen. Derfor måtte jeg skru den av manuelt, noe som også er litt dårlig for en pc. Så når jeg skrur på pcen igjen funker alt greit til jeg kommer til windows. Da vil ikke pcen lengre. Skifter til det gamle skjermkortet, og pcen funker som vanlig igjen. Så må jeg avinstallere skjermkort i system registeret, skru av, bytte kort og pcen funker med det nye igjen. Dette problemet har skjedd noen ganger nå, noen som aner hva som er feil og åssen jeg får fikset dette? Er litt kjipt å måtte bytte skjermkort osv hver gang dette skjer. 8397723[/snapback] Kanskje et dumt spørsmål, men har du sjekka at det nye kortet er riktig montert, at det sitter helt inne i slotten og at strømledningen er satt i? Selv har jeg skifta forskjellige skjermkort, lydkort og hatt mange forskjellig drivere uten at det har skapt problemer. Den eneste gangen jeg fikk problemer var når jeg ikke hadde montert skjermkortet skikkelig. Endret 1. mai 2007 av ronron25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå