Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Først er det viktig å formidle at jeg aner absolutt ingenting om databaser, så dersom dumme spørsmål eller umuligheter blir presentert - ha meg unnskyldt...

Jeg er på jakt etter noe som kan hjelpe meg under en lagidretts turnering. Her er noen av poengene som er vesentlig:

1. Elektronisk påmelding av lag.

2. Automatisk generering av kamper/puljer/baner/tider/dager

3. Online registrering av resultater.

4. Automatisk generering av pulje-plassering av lag basert på resultater.

 

Er det noen som har vært borti noe slik, eller vet om det er mulig å få kjøpt? Eller noen som er interessert i jobben, og til hvilken pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Først er det viktig å formidle at jeg aner absolutt ingenting om databaser, så dersom dumme spørsmål eller umuligheter blir presentert - ha meg unnskyldt...

Jeg er på jakt etter noe som kan hjelpe meg under en lagidretts turnering. Her er noen av poengene som er vesentlig:

1. Elektronisk påmelding av lag.

2. Automatisk generering av kamper/puljer/baner/tider/dager

3. Online registrering av resultater.

4. Automatisk generering av pulje-plassering av lag basert på resultater.

 

Er det noen som har vært borti noe slik, eller vet om det er mulig å få kjøpt? Eller noen som er interessert i jobben, og til hvilken pris?

8395874[/snapback]

Hei,

 

Jeg er leder for Resultatservice i Fredrikstad Cup (en av verdens største håndballcuper) og vi bruker ett program med litt modifikasjoner til akkuratt dette. Denne er basert på Access teknologi men er ett selvstendig program. Denne takler alt det du ber om men også dommere, fairplay, og absolutt alt. Det som det ikke gjør er elektronisk påmelding av lag, men dette kan man gjøre selv med å lage ett tillegsprogram.

 

Hvor mange lag er det i din turnering, husker ikke helt hva programmet heter nøyaktig, men hvis ikke du skal ha mer enn det du sier er ikke det noe problem å lage. :)

 

EDIT: MatchMaker 1.1.7 bruker vi :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Har sett på MatchMaker 1.1.7 og har sett på dos-løsningen som Rødspætte-cup benytter. Var ikke helt tilfreds med noen av disse.

Rødspættes må lastes til server hver gang nye resultater blir lagt til, og det er ikke godt nok.

Vet ikke om løsningen dere benytter kan oppdateres over nett, det er en betingelse. Ellers synes jeg layouten på MatchMaker er veldig dårlig. Liker ikke de tre rammene, og trives ikke med måten det navigeres på.

Vil gjerne ha med funksjonen Rødspættecup har med aktive lagsnavn, og link direkte til kun dette lagets kamper.

:hmm: Er gjerne kravstor, men vil ha det skikkelig dersom det først skal gjøres....

Ps! Turneringen har over 300 lag.

Lenke til kommentar

Matchmaker kan alltid modiferes. Men siden de har sluttet å utvikle det er det verre. Men som sagt så er det ikke noe problem å lage ett nytt etter min mening. Spesiellt ikke siden alt skal fungere over nett.

 

Ja, Matchmaker er som dos løsningen at den synkroniserer med en server. Men hva er problemet med dette? Eller, vi hadde ett problem med at serverne gikk ned i fjor noe som ikke var helt bra :p Åssen type cup er det? Siden er er så mange lag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...