Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg får ikke installert spill ..


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

ja nå har jeg prøvd å instalert spill som feks World of Warcraft og Guild wars men under instalasjon får jeg alltid feilmelding some feks på Wow:

 

The installer was unable to read the file "<unknown>". This error may be caused by problems with the media or drive at --for example, a scratched or dirty CD-ROM/DVD-ROM, hard drive corruption, or a networking problem while downloading the installer. (The data being read was "Repack-MPQ\Data#terrain.MPQ\World\Maps\EmeraldDream\EmeraldDream_26_38.adt", and the error code was 38.) If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (MPQFile::Read)

 

Jeg trur det er noe med Harddisken min som er feilen siden jeg har akkurat satt inn et nytt hovedkort...

og cdene har jeg prøvd mine egne og en kompis av meg sin og dem er nye..

 

så det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg der er litt lei av å prøve å finne dette ut..:p

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei! dette kan jeg forsikre deg om at ikke er et gøyalt problem.

men et spm. ang. det hovedkortskiftet...

 

reinstallerte du windows etterpå?

 

for det kan hende at det nye hovedkortet dit(også kalt hk) kan ha begynt og krangle med de gamle hk-driverne

 

det jeg ville prøve på hvis jeg var deg var og få tak i en data kyndig og spørre vedkommende om han kan ta backup(altså sikkerhetskopiering)

av alle dataene du har på maskinen for så og be han om og reinstallere windows for deg.

 

men før du begynner med det må du huske på og forsikre deg og dobbeltforsikre deg om at du har

-windows cd

-office cd(hvis du har microsoft office)

og alle lisensnøklene for øvrige programmer du har.

 

jeg ønsker deg lykke til!

hvis du har noen spørsmål om noe som helst så ta det gjerne på pm!

Lenke til kommentar
noen plz? hadde vært veldig fint

8399642[/snapback]

 

gjorde du dette selv eller gjorde du som jeg anbefalte: skaffe en datakyndig til og gjøre det?

 

for hvis du har gjort det selv da har du ihvertfall ingen vei tilbake...

 

 

men siden du har gjort det er neste skritt og få inn drivere til alt i pcen din..

 

er dette en bærbar\stasjonær

 

+ hvilket merkenavn\modell hvis denne ikke er selvbygget\kjøpt i deler montert av butikk...

 

 

dette er viktig for meg for og kunne hjelpe deg videre.

 

for nå kjører windowsen din på innebygde universaldrivere som er innebygget i windowscden..

 

hvis du oppgir disse opplysningene så skal jeg prøve etter beste evne og hjelpe deg...

Lenke til kommentar

Hei

 

Hadde tilsvarende problem ved installering av WOW, install stoppe på alt fra 6 til 28 %.

 

Løsningen for meg ble å bytte DVD drevet. Hadde NEC3550 og byttet det ut med et gammelt Samsung CD drev - installasjonen gikk deretter som en drøm.

 

Tipset blir da - prøv et annet CD/DVD drev.

Lenke til kommentar

En annen løsning er gjerne det at de optiske drev nå til dags er raske og har til vane å spinne i full hastighet. Det finnes programmer både betalt og freeware (husker ikke navn) som lar deg bremse hastigheten på drevet....f.eks en 16x spiller kan senkes til 4x spiller.

 

Har opplevd tidligere at hvis drevet er veldig sensitivt så har det problemer med å lese data, mens når man da har kjørt ned hastigheten så har dette i noen tilfeller løst problemet.

 

Bare et forslag altså ;)

 

Frankie

Lenke til kommentar
En annen løsning er gjerne det at de optiske drev nå til dags er raske og har til vane å spinne i full hastighet. Det finnes programmer både betalt og freeware (husker ikke navn) som lar deg bremse hastigheten på drevet....f.eks en 16x spiller kan senkes til 4x spiller.

 

Har opplevd tidligere at hvis drevet er veldig sensitivt så har det problemer med å lese data, mens når man da har kjørt ned hastigheten så har dette i noen tilfeller løst problemet.

 

Bare et forslag altså ;)

 

Frankie

8407479[/snapback]

 

Det kan forklare hvorfor mitt hunngamle Samsung drev lastet spillet problemfritt - at hastigheten ble lavere.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Så jeg har ikke finni det ut enda om det er cd/dvd driveren men jeg har 2 stk da vil det si at ingen av dem funker eller? og kan bare installere programmer og sånt?

 

Nå når jeg prøv å installere spillet på nytt så nå får jeg:

 

:sorry, the installer was unable to start up. you may be out of hard drive space.

 

jeg har en 300 gb harddisk 2 partisjoner 1 30gb og den andre på 247, men det kan være noe galt med harddisken eller?

 

håper at noen vet om dette.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...