Gå til innhold

Noen med erfaring fra Newfoundlandshund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Newfoundlanderne er veldig snille hunder, men burde (i mine øyne) få vanntrening, siden det er det de er i bruk til, og det er store hunder. Vil ikke si det er en hund for nybegynnere, så kanskje lurt å tenke godt igjennom det.

8395371[/snapback]

Vanntrening var noe av det som lokket meg til denne hunden,siden jeg selv trives som fisken i vannet.Har erfaring med hund,så er over nybegynnerstadiet.Skal til oppdretter å tite til helga.

8397020[/snapback]

Hei :D jeg har selv en newfoundlander, de e kjempe koselige hunder. en newforundlander er en stor og sterk rase, men er en av de roligste hundene i verden :) den binder seg veldig til familien og vil helst være med på alt.. vis du er første gangs kjøper vil jeg anbefale en tispe. du kan også drive vanntrening som er godt for både deg og hunden. men oppdretteren vil sikkert at du skal ha den på utstillinger. men det er opp til deg..

 

 

 

her er min newfoundlander.

Lenke til kommentar
Newfoundlanderne er veldig snille hunder, men burde (i mine øyne) få vanntrening, siden det er det de er i bruk til, og det er store hunder. Vil ikke si det er en hund for nybegynnere, så kanskje lurt å tenke godt igjennom det.

8395371[/snapback]

Vanntrening var noe av det som lokket meg til denne hunden,siden jeg selv trives som fisken i vannet.Har erfaring med hund,så er over nybegynnerstadiet.Skal til oppdretter å tite til helga.

8397020[/snapback]

Hei :D jeg har selv en newfoundlander, de e kjempe koselige hunder. en newforundlander er en stor og sterk rase, men er en av de roligste hundene i verden :) den binder seg veldig til familien og vil helst være med på alt.. vis du er første gangs kjøper vil jeg anbefale en tispe. du kan også drive vanntrening som er godt for både deg og hunden. men oppdretteren vil sikkert at du skal ha den på utstillinger. men det er opp til deg..

 

 

 

her er min newfoundlander.

Lenke til kommentar
Newfoundlanderne er veldig snille hunder, men burde (i mine øyne) få vanntrening, siden det er det de er i bruk til, og det er store hunder. Vil ikke si det er en hund for nybegynnere, så kanskje lurt å tenke godt igjennom det.

8395371[/snapback]

Vanntrening var noe av det som lokket meg til denne hunden,siden jeg selv trives som fisken i vannet.Har erfaring med hund,så er over nybegynnerstadiet.Skal til oppdretter å tite til helga.

8397020[/snapback]

Hei :D jeg har selv en newfoundlander, de e kjempe koselige hunder. en newforundlander er en stor og sterk rase, men er en av de roligste hundene i verden :) den binder seg veldig til familien og vil helst være med på alt.. vis du er første gangs kjøper vil jeg anbefale en tispe. du kan også drive vanntrening som er godt for både deg og hunden. men oppdretteren vil sikkert at du skal ha den på utstillinger. men det er opp til deg..

 

 

 

her er min newfoundlander.

post-138869-1189434555_thumb.jpg

post-138869-1189434612_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tror prisen ligger på en 9000-9500.

 

Pris på raser er ikke noe jeg pleier å sjekke ut, da det er lite relevant og en liten utgift i forhold til veterinærregninger osv (og ja, en nuffe krever ofte en del flere veterinærbesøk enn en vanlig rase)

Endret av sid_
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

en newfoundlandshund er en fantastisk familiehund. Vi har i tillegg til hunden et barn på 1 år og 2 katter. Ingen problem, men må selvfølgelig være påpasselig da hunden er stor. Kan finne på å glemme at ungen ligger på gulvet.

Største utfordring er det praktiske. Du trenger en stor bil, du må like å støvsuge..., du bør ha en stor dusj... og du bør ha litt plass i huset, og hvem skal passe den store hunden når du vil på flyferie... men miljøet er bra og du finner nok noen andre med stor hund som kan passe.

 

Ang helse, er det et problem med rasen. Vår har dårlige hofter. Vi ble fortalt at den hadde friske foreldre, men det stemte ikke...

 

http://www.forstehjelp.info/bikkjehaugen-newfoundlandshund/

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...