Gå til innhold

Treghet på N73


Anbefalte innlegg

Min N73 har blitt så utrolig treg de siste ukene. Det kan f.eks ta flere sekunder (10-15 sek) å åpne en sms, åpne kalenderen eller åpne adresseboka. Andre ganger fungerer den helt fint. Ser ingen sammenheng mellom når den er treg og når den er ok.

Det er ingen programmer som kjører i bakgrunn.

Har siste software, versjon 3.0704.1.0.1

 

Noen gode forslag til løsning?

Endret av Stig73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fjernet minnekortet. Umiddelbart ser det ut til å gitt stor forbedring, men jeg skal bruke den et par dager før jeg konkluderer endelig. Hva kan årsaken være til at minnekortet gir disse problemene? Har hatt samme minnekortet hele tiden, Sandisk 512. Eneste som ligger på det er en kopi av telefonminnet som jeg tar før hver oppgradering av software.

 

Ja, jeg restarter den stort sett 1 gang i døgnet.

Formatering har også vært forsøkt.

Lenke til kommentar

Det gav ikke noen forbedring å ta ut minnekortet. :(

Minnekortet kunne sikkert med fordel vært oppgradert. Men en ting som er så rart er at når jeg sjekker minnedetaljer, så står det 0 B på både kalender, kontakter og meldinger.

Derfor, kan det være internminne på telefonen som begynner å bli fullt, og at det sinker telefonen? Hvordan får jeg telefonen til å bruke minnekortet istedenfor?

Lenke til kommentar
Derfor, kan det være internminne på telefonen som begynner å bli fullt, og at det sinker telefonen? Hvordan får jeg telefonen til å bruke minnekortet istedenfor?

8408786[/snapback]

Pakker du fullt telefonminnet med spill, programmer, meldinger, etc., så vil telefonen bli treg etterhvert ja.

 

For å lagre meldingene på minnekort går du på:

-Meldinger

-Valg

-Innstillinger

-Annet

-Minne i bruk

 

For å flytte programmer og spill til minnekortet, så må disse avinnstalleres først, for deretter å velge minnekort ved reinnstallering...

Min blir kjempetreg etter restart, og virker som det varer noen timer... Prøv å ha den påslått hele tiden?

8409347[/snapback]

Det er normalt at telefonen blir treg etter en restart.

Prøv å åpne samme program/mappe på nytt... Da skal det gå raskere...

 

Påslått hele tiden?: Nei, dette virker ikke som en god ide, i.o.m. at du etterhvert vil "bruke opp" RAM'n på telefonen... For lite RAM kan (og vil) etterhvert resultere i ukontrollerte restarter, programmer/telefonen "fryser", blir treg, e.l.

 

For å frigjøre RAM, så blir enkleste måte å restarte telefonen m.a.o.

Du kan også bruke Tasky eller FExplorer, men da bør du ha peiling på hva som skal/må kjøre (å ikke) av programmer/prosesser...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Det er normalt at telefonen blir treg etter en restart.

Prøv å åpne samme program/mappe på nytt... Da skal det gå raskere...

 

Telefonen blir raskere med en gang, men om jeg lar den ligge en stund er den like treg igjen. Det tar f.eks 10-15 sekunder å åpne en sms! Det er jo helt sykt...

 

Status telefonminne: 4 MB i bruk, 41 MB ledig minne.

Ergo skal det jo ikke være problemer med telefonminnet.

 

Formaterte minnekortet i windows (FAT32). Dette har kanskje gitt en ørliten forbedring, men ikke stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...