Gå til innhold

Rates? Hva og hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før i tiden var det aldri noen restriksjoner/regler på hva ratesene skulle stå på. Det gikk bare utover deg selv, og ikke de som skjøt på deg.

 

Jeg tror rates forteller serveren du spiller på hvor mye informasjon/data din PC skal kunne sende og motta på en gang. Når jeg spilte før i tiden stilte vi ratesene utifra den linjen vi satt på. Altså ville det være lite gunstig for oss å motta lite data om gangen hvis vi hadde en linje som var kapabel til å kunne motta mer, og vise versa.

 

Correct me if im wrong.

Lenke til kommentar

Her er noen aliaser for ratesetting scriptet på battlefield.no sine forum:

 

alias "default" "cl_interp_ratio 2; cl_cmdrate 30; cl_updaterate 20; rate 10000; echo ** Standard CSS nettinnstillinger aktivert **; alias presets rate33; "

alias "rate33" "cl_interp_ratio 2; cl_cmdrate 34; cl_updaterate 34; rate 10000; echo ** 33tick CSS nettinnstillinger aktivert **;alias presets rate66; "

alias "rate66" "cl_interp_ratio 1; cl_cmdrate 67; cl_updaterate 67; rate 15000; echo ** 66tick CSS nettinnstillinger aktivert **;alias presets rate100; "

alias "rate100" "cl_interp_ratio 1; cl_cmdrate 85; cl_updaterate 85; rate 25000; echo ** 100tick CSS nettinnstillinger aktivert **; alias presets default;

 

Bruker scriptet selv og da trenger man ikke ha dypere kunnskap i det bakenforliggende settet med variabler. Bare bruk de ferdige definisjonene.

Lenke til kommentar
Det finnes to alternativer.

(1) cl_cmdrate 80, cl_updaterate 80, rate 20000

(2) cl_cmdrate 101, cl_updaterate 101, rate 25000

 

Alle andre alternativer er for folk som er sta.

8398109[/snapback]

 

Ok, jeg tror jeg har første alternativ. Hva gjør hve enkelt? Hva er fordelen med høy, og hva er fordelen med lav cl_cmdrate f. eks?

 

Går d ann å kombinere dem? Ha: cl_cmdrate 80, cl_updaterate 80 og rate 25000?

Endret av datamaskin
Lenke til kommentar
Lave rates er mest irriterende for folk som har installert CPL pakken, eller kjører med commandoen EX_INTERP 0.01 (0.1 er standard etter installasjon). Da vil folk med lavere rates hakke rundt som andre tullinger, men det skal vistnok være lettere å treffe dem.

8427247[/snapback]

 

Hvorfor stiller mine rates seg automatisk? Har cl_cmdrate og cl_updaterate på 80 men når jeg skjekker om 1 uke så er de stillt til 101?!?!

Lenke til kommentar
Hvorfor stiller mine rates seg automatisk? Har cl_cmdrate og cl_updaterate på 80 men når jeg skjekker om 1 uke så er de stillt til 101?!?!

8448126[/snapback]

 

 

Da har du enten installert CPL gui, eller så er configen din kanskje skrivebeskyttet. Tviler på det er en uke mellom hver gang den endres, men heller hver gang du starter opp cs på nytt.

Lenke til kommentar

rate: Antall kbytes/sec av linja du kan bruke.

cl_cmdrate: Antall oppdateringspakker du sender til serveren.

cl_updaterate: Antall oppdateringer du mottar fra serveren.

Har du ikke loss eller choke med 100, 100 og rate på 25000 så er det fine instillinger. Får du choke, still ned til det forsvinner. Letteste måten å fjerne choke er ofte å stille ned updaterate/rate litt. Loss er som oftest pga bad route mellom deg og serveren, eller nettverksproblemer generellt.

Lenke til kommentar
Hvorfor stiller mine rates seg automatisk? Har cl_cmdrate og cl_updaterate på 80 men når jeg skjekker om 1 uke så er de stillt til 101?!?!

8448126[/snapback]

 

 

Da har du enten installert CPL gui, eller så er configen din kanskje skrivebeskyttet. Tviler på det er en uke mellom hver gang den endres, men heller hver gang du starter opp cs på nytt.

8449918[/snapback]

 

Ja jeg har cpl gui.... Hva vil det si? Må jeg slette det? Hvorfor endrer det seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...