Gå til innhold

Hvilken musiker har mest innflytelse på deg?

Skrufkongen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage en post om hvilken musiker som har betydd mest/hatt mest innflytelse på deg.

For å begynne med meg selv, kan jeg jo ta John Petrucci. MItt idol og forbilde.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, Vegard "Ihsahn" Tveitan, Kristoffer "Garm" Rygg, Tore Ylwisaker, Les Claypool, Carl-Michael Eide... Disse er musikere som med sin musikk har påvirket livet mitt og inspirert meg over de siste årene.

Skrevet (endret)

Elvis Presley har sinnsykt stor innflytelse på meg!

Mitt syn på livet har faktisk forandret seg litt etter at jeg ble Elvis-Fan :)

Elvis i sitt rette element :cool:

post-96858-1176510142_thumb.jpg

post-96858-1176510180_thumb.jpg

Endret av Holten
Gjest member-101642
Skrevet

Joachim Nielsen har hatt veldig mye innflytelse på meg. Elsker det aller meste han har laget. Hans måte å harselere over seg selv og samfunnet er fantastisk.

Skrevet

Pink Floyd. Har en historie med dem ja. any colour you like var den første sangen jeg hørte av dem. Og er i dag mitt favorittband uten tvil.

Skrevet

Begynte å spille gitar (senere piano) og høre på mye mer variert musikk etter jeg hadde hørt Opeth. Så selv om bandet generellt er langt fra mitt yndlingsband, så er nok Mikael Åkerfeldt den som har gitt mest innflytelse på meg.

Skrevet

slash-767327.jpg

I "gamle dager", da jeg først begynte å spille gitar var det uten tvil Slash. Dette var på begynnelsen av 90-tallet, Guns N' Roses var jo et av verdens største rockeband.

mike_stor.jpg

I senere tid er det Mikael Åkerfeldt fra Opeth. Både med tanke på komposisjon og også vokalmessig.

Skrevet
Joachim Nielsen har hatt veldig mye innflytelse på meg. Elsker det aller meste han har laget. Hans måte å harselere over seg selv og samfunnet er fantastisk.

8380086[/snapback]

Må si meg enig der... :)

Skrevet (endret)

Jörgen Sandström og Lord K. Philipson

tph-band.jpg

Stor innflytelse på musikkmakingen min. Det samme kan egentlig sies om KSE, men det er jo et helt band og ikke enkelt musikere.

killswitch_04.jpg

edit:

la til bilder

Endret av -Nyhus-
Skrevet

Angus Young

At fyren har holdt på siden starten av 70 tallet, rocket og hoiet på scenen i alle disse årene, kan man ikke bare gå hus forbi! Definitivt en favoritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...