Gå til innhold

Tikkeproblem med harddisk - *LØST*


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har egentlig over lengre tid hatt et lite problem med harddiskene i pcen. Det virker som om problemet gjelder alle hdd'ene og ikke bare en.

Det det gjelder er når jeg for eksempel skal åpne en mappe, starte en fil eller lignende påbegynnende bruk av disken så hender det noen ganger (ihvertfall 3-4 i løpet av en økt) at harddisken spinner opp også kommer det et klikk, voilà, så blir den mappen eller fila åpnet. Håper du/dere skjønner forklaringen, og at noen har en løsning.

;)

 

EDIT: Denne spinningen med klikk er ikke veldig lydhør i sin natur egentlig, så hvis man spiller musikk merker man bare at man må vente litt ekstra i windows. Fordi det er jo det som egentlig skjer, at jeg må vente i 3-4-5 sekunder på at ting skal skje.

 

EDIT2: Denne saken er løst. Det jeg gjorde var å gå inn i strøminstillinger på Win Vista og velge at harddiskene aldri skulle slås av. Den stod på 20min.

 

Mvh,

Meg.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
står diskene i hvilemodus? har selv opplevd lignende når diskene står i hvilemodus og man åpner f.eks en mappe, disken bruker litt tid på å spinne opp og du kan oppleve litt heng før den har fått utført handlingen.

8379432[/snapback]

 

Hvor sjekker man det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...