Gå til innhold

MSI KT7 Turbo2


Molbo

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem! Når jeg skal stille på multipliern til feks. 15x da går prosessoren ned til 550 Mhz se spec. og hvis jeg stitter den til 5x boter den ikke, men hvis jeg slår den av og på en gang boter den på 1400 Mhz. jeg synes det er litt rart for og være ærlig, men ja ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

115 FSB? Rart ikke andre kort i PC'en din kvelder.. tror de neppe liker så høy PCI bus...

 

Kanskje prosessoren er låst? Vet at mange T-bird kom ulåst ved 1.4Ghz.. men vet jo aldri.. Liksom siden den ikke booter ved 5x tyder på at den ikke er opplåst, og det at den går tilbake til 1400Mhz er at den går tilbake til orginal fart.

 

Har du prøvd å boote ved 10x? 11x? osv? Hvis ikke det heller går så er prosessor låst.

 

Kan jo hende at prosessoren ikke går så langt som til 15x115=1725Mhz..

Lenke til kommentar

Når jeg skriver at hvis jeg sitter den til x15 og den blir 550 Mhz. Det tyder vel på at den er ulåst vel. jeg låste den opp i dag. etter noen ødelagte duroner og t-birder klarte jeg det. men jeg prøver 15x100 men da blir det bare 550 Mhz. det er veldig rart synes jeg da. den skulle egentlig blitt 1.5 Ghz da. 115 fsb det funker helt fint, jeg lot den stå 2 timer i sisoft sandra.

Lenke til kommentar

Får no surr ikke mere molbo nå :smile:

Tenker du får ca 500-700 spenn får den :wink:

Så kjøpe du deg en AMD XP 1900 til 685,- på http://www.psdata.no/

[Turbo II støtter opp til XP 1900+ med gammel bios]

har du oppgradert bios til nyeste kan du kjøpe/kjøre enda større CPU :smile:

dermed har du en CPU som er mye raskere og som passe bedre til ditt 133 fsb hovekort :smile:

Do it , just do it :smile:

 

PS: Du trenge ikke bekymre deg om kjølinga vist du kjøpe større CPU da den athlonen du har er den cpuen som utvikle mest varme av alle cpuer , ja den er på XP 2400+- nivå i varmeutvikling...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-12-19 22:52 ]

Lenke til kommentar

du kommer ivertefall til og få en cpu som funker fett på ditt hovedkort og som passer bedre pluss ca 20% mere fart , å det får 0-200 skarve kroner.

 

Det att SDram er så tregt er sterkt overdrevet her på forumet av de såkalte "nerdene"[kroniske harwarefreaks]

de er kun snakk om minimale ytelsesendringer fra sdram til ddrram spesielt vist du bare spiller og driver med "vanlige programmer.

ddr er kjekt vist du holder på med TUNGE programmer [3D rendering OSV]

ellers er det kun 2 til 5-6% forskjell i ytelse :smile:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-12-19 22:53 ]

Lenke til kommentar

når jeg lot cpu´en min gå på 1400@100 og rammen på 133 cas 3 da fikk jeg 8300 i 3dmark2001se og når jeg har overclokket cpu´en til 1610@115 og rammen på 115 cas 2 får jeg ca det samme. det sier litt om sd ram

 

_________________

Win XP

AMD Athlon 1400@1610 115 FSB

MSI KT7 TURBO2

512Mb Ram 115

Abit GeForce4 TI4200 307@614

8354 i 3dmark 2001se

 

[ Denne Melding var redigert av: Molbo på 2002-12-19 22:51 ]

Lenke til kommentar

Enig Molbo, lite vits med ny prosessor.. Jeg sitter her fortsatt med min Duron, og har ikke tenkt å bytte med det første.

 

Siden ditt hovedkort støtter 133MHZ FSB så foreslår jeg at du kjører på 133Mhzx12.5=1662,5Mhz eller lignende.. Du får vel satt til 133Mhz bus med en jumper på hovedkortet et sted.

 

Men jeg mistenker forsatt at opplåsinga ikke gikk helt bra, mest sannsynelig er det en av broene som ikke er connecta.. Vet ikke om dette er bra eller ikke, men det er ikke min sak å bedømme hva du vil gjøre.

 

Hvis du skal kjøre 133Mhz FSB så ta en titt på rammen din om det er PC133.. (som det mest sannsynelig er siden du kan kjøre 112Mhz FSB allerede) Og husk å ha bare HOST CLOCK og ikke HOST CLOCK + PCI CLOCK på rammen. HOST CLOCK er FSB og PCI CLOCK er PCI bussen.

 

Håper du får det til å fungere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 22:54, skrev fUsiOn:

Enig Molbo, lite vits med ny prosessor.. Jeg sitter her fortsatt med min Duron, og har ikke tenkt å bytte med det første.


Siden ditt hovedkort støtter så foreslår jeg at du kjører på 133Mhzx12.5=1662,5Mhz eller lignende.. Du får vel satt til 133Mhz bus med en jumper på hovedkortet et sted.


Men jeg mistenker forsatt at opplåsinga ikke gikk helt bra, mest sannsynelig er det en av broene som ikke er connecta.. Vet ikke om dette er bra eller ikke, men det er ikke min sak å bedømme hva du vil gjøre.


Hvis du skal kjøre 133Mhz FSB så ta en titt på rammen din om det er PC133.. (som det mest sannsynelig er siden du kan kjøre 112Mhz FSB allerede) Og husk å ha bare HOST CLOCK og ikke HOST CLOCK + PCI CLOCK på rammen. HOST CLOCK er FSB og PCI CLOCK er PCI bussen.


Håper du får det til å fungere.



 

fUsiOn er du like molbo som molbo :wink: ,, vist han sette opp fsp til 133 på en athlon 1400 mhz som kun støtte 100 fsp så kan han blåse sin prosessor til helvette da den fra før av utvikle så MYE varme..

hvorfor ta sjansen..

uansett så vil ikke maskina starte med 133 fsp når man har en athlon som KUN støtte 100 fsp...

vis man ikke underklokker multipliern da ...

men hva er vitsen og kjøre en cpu på på så feile Fsp og multiplier settinger når han kan selge den får en meget god pris og få en cpu som er mye berdre får samme prisen ?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-12-19 23:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...