lysbryter Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 (endret) Rattet var gått i lås på bilen da jeg skulle kjøre av sted, og jeg startet "lirkingen" for å få det løst. Plutselig gir tenningslåsen etter, men motoren starter ikke. (Jeg er sikker på at det er strøm på batteriet, ja). Plutselig er derimot tenningen på, men lar seg ikke skru av. Ingenting skjer når jeg vrir om nøkkelen. Jeg skrudde av vifter og det som var og forlot bilen. Er tenningslåsen ødelagt? Er det eneste jeg kan gjøre å få den tauet inn? Bilen min ble stjålet for 14 måneder siden, og hele dashboardet ble skiftet. Regner med at det også gjelder tenningslåsen. Den burde vel holde lenger enn en drøyt år? Edit: Kanskje greit å legge til at det er en Audi 80 1987. Endret 12. april 2007 av lysbryter
FRODO24 Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Rattet var gått i lås på bilen da jeg skulle kjøre av sted, og jeg startet "lirkingen" for å få det løst. Plutselig gir tenningslåsen etter, men motoren starter ikke. (Jeg er sikker på at det er strøm på batteriet, ja). Plutselig er derimot tenningen på, men lar seg ikke skru av. Ingenting skjer når jeg vrir om nøkkelen. Jeg skrudde av vifter og det som var og forlot bilen. Er tenningslåsen ødelagt? Er det eneste jeg kan gjøre å få den tauet inn? Bilen min ble stjålet for 14 måneder siden, og hele dashboardet ble skiftet. Regner med at det også gjelder tenningslåsen. Den burde vel holde lenger enn en drøyt år? Edit: Kanskje greit å legge til at det er en Audi 80 1987. 8368426[/snapback] 1987? på tide å vrake bilen.... ikke vits å fikse bilen noe mer
lysbryter Skrevet 12. april 2007 Forfatter Skrevet 12. april 2007 1987?på tide å vrake bilen.... ikke vits å fikse bilen noe mer 8368724[/snapback] Idiot-svar.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Etter tyveriet er kanskje bare rattlåsen byttet, og ikke selve tenningsbryteren. Kan høres ut som om det er den, ja.
Stjernestøv Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Les denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry7033627 Gjetter på at det er samme problemet.
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Det er nok bakparten på tenningslåsen din som er gåen (kontakten som avgir hvordan stilling nøkkelen har), denne kan skiftest uten noe stort hokus pokus, men skal du derrimot bytte hele tenningslåsen (med rattlås) så er dette en mye mer omfattende jobb der man må borre på bestemte plasser for å få ut den gamle.
LiamH Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Kan man ikke bare skifte ut selve låsesylinderen hvis det er feil med denne? Er ikke denne tredd inn i "braketten" ved rattet og "låst" fast med en låsepin som kun kan trykkes ned og frigjøre sylinderen fra braketten ved at nøkkelen står i en bestemt posisjon (tror det er posisjon 1 eller 2)? Kan selvfølgelig bli litt lirking hvis kontakten ikke står i rett posisjon, men som regel så får man ned pin'en til slutt hvis man bare lirker nok! Uansett, er du i tvil om det er låsesylinderen eller tenningskontakten som er problemet, så skrur du bare tenningskontakten fra låsesylinderen, men lar den stå koblet til ledningene. Så prøver å se om den starter ved å vri den om med et skrujern e.l. Får du skrudd av og på tenning og startet bilen ved kun å bruke tenningskontakten, så er det selve låsesylinderen. Hvis ikke, så er det nok kontakten, ja...
lysbryter Skrevet 14. april 2007 Forfatter Skrevet 14. april 2007 Tenninga sitter ikke på rattstammen på disse bilene, men på dashboardet. Bilen er tauet inn nå, forsikringsselskapet og verkstedet skal få takstmann til å se på det og undersøke om det kan være en sammenheng med tyveriet for et år siden. Isåfall slipper jeg også egenandelen på bergingen. Hvis ikke håper jeg ikke utgiften blir så altfor stor ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå