Hr. Jenssen Skrevet 13. april 2007 Rapporter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Ah, så du mener at 90% av spillet vil være endeløs tramping uten å møte på noen å hugge ned.... Selv i boken får man ikke høre om all trampingen, da det ville blitt for kjedelig. Det er også overraskende lite 'hugging' i Ringenes Herre bøkene. Mesteparten får du bare høre om, ellers er det lite action. Selvsagt, men jeg tviler på at spillet vil handle om folk som sitter rundt et bål og forteller om slagene. My point remains valid. Igjen, lisensen til dette materiellet er umulig å oppdrive. Christopher Tolkien vil aldri selge rettighetene som han besitter. 8376578[/snapback] Njaaa.... deler av materialet burde de kunne få lisens til. I allefall om de viser entusiasme ovenfor Tolkiens verk. Endret 13. april 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Shivan Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Njaaa.... deler av materialet burde de kunne få lisens til. I allefall om de viser entusiasme ovenfor Tolkiens verk. 8376721[/snapback] Tror ikke du har så mye innsikt i dette. JRR Tolkien solgte rettighetene til Ringenes Herre og Hobbiten pga. skatteproblemer på 50-60-tallet. Alt som er av rettigheter til det andre Tolkien har skrevet sitter Christopher og ruger på. Og ettersom han var sterkt imot til og med all filmatisering av Ringenes Herre (han kunne jo ikke gjøre noe med det akkurat), tok han arven fra en nevø som ville samarbeide med Peter Jackson på filmene. Sier ikke det noe om at lisensen til UT og Silmarillion (samt HoME-bøkene) ikke vil bli solgt før helvete fryser over? Det har absolutt ingenting med å 'vise entusiasme ovenfor Tolkiens verk'. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 syntes det kan bli artig att historien bygger på lotr bøkenne jeg. Det går jo også fett ann og dra ut tiden mer en 15 timer, det er jo ikke du som spiller de hovedpersonenne, folk gjør vanlige quester, så det att det er masse kjedelig gåing om en sulle tatt med allt iden som går er teit. Virker kult att man i noen quester kan eller bare når en går rundt kan bumpe borti spor fra ting i bøkenne. Feks. i starten i Shire så kommer man borti en nazgul som leter etter en viss hobit. Det kan være fett det. Desuten må man jo ha noe og spille i sommer, fram til aoc. LOTR online er en av mine kanditater. Lenke til kommentar
Shivan Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Har vært i Betaen siden januar, og noe av det jeg er mest imponert over er de mange instancene som inkluderer vennlige NPCs og action-sekvenser. Har ikke sett slik betydelig bruk av dette i noe annet MMORPG. Det gjør at spillet innimellom føles litt mer single-player, noe som jeg synes er en bra ting hvertfall. Det er også svært mange interessante quests med en god historie bak; og spillet har også en hovedlinje med flere oppdrag som gjør at spillet beveger seg fremover i tid. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 siden Blizzard ikke vet/viste hvordan å lage et MMORPG spill.... 8364907[/snapback] :!: Tydeligvis vet de hva de gjør, spillet har over 8 millioner spillere. Grunnen til dette: Perfekt spillutvikling, perfekt spilldesign, perfekt markedsføring. -- Er så lei av at folk hater WoW for ingen grunn. Kanskje det er enkelt og tynt, og du gjør det samme hele tiden, men det fungerer. Det er gøy. Veldig mange folk syns det er gøy. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) "JRR Tolkien solgte rettighetene til Ringenes Herre og Hobbiten pga. skatteproblemer på 50-60-tallet. Alt som er av rettigheter til det andre Tolkien har skrevet sitter Christopher og ruger på" Tolkien trudde at det kom til å bli alt for vanskelig å lage film av bøkene derfor solgte han Rettighetene.. sånn jeg har fått fortalt det Litt off topic Endret 14. april 2007 av Roug Lenke til kommentar
Shivan Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 "JRR Tolkien solgte rettighetene til Ringenes Herre og Hobbiten pga. skatteproblemer på 50-60-tallet. Alt som er av rettigheter til det andre Tolkien har skrevet sitter Christopher og ruger på" Tolkien trudde at det kom til å bli alt for vanskelig å lage film av bøkene derfor solgte han Rettighetene.. sånn jeg har fått fortalt det Litt off topic 8383650[/snapback] Det var faktisk på grunn av baksmell på skatten. Du må huske på at det ble laget animerte Ringenes Herre filmer mens Tolkien ennå levde. Også disse var han svært misfornøyde med, men han hadde ingenting han skulle ha sagt, ettersom rettighetene var solgt. Lenke til kommentar
Kron Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Lurer litt på hva tolkien hadde syntes om peter jacksons versjon. Lenke til kommentar
MaKo0 Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Jeg personlig tror han ville likt dem. Han var jo ikke imot å lage film ut av serien, bare filmen var bra! Og alle 3 filmene ligger jo på IMDB sin Top 25 liste, så det betyr jo at endel liker dem også... Tilbake til Topic: Lotro ligner på wow ja, men så ligner jo wow på andre mmo... spill da. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Kvalmt likt wow? Tror du /dere wow har enerett på å lage mmorpg? Tror dere virkelig wow var først ute med et slikt spill? Latterlig kommentar du ikke vet svaret på selv engang Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Kvalmt likt wow? Tror du /dere wow har enerett på å lage mmorpg? Tror dere virkelig wow var først ute med et slikt spill? Latterlig kommentar du ikke vet svaret på selv engang 8384067[/snapback] Er nok veldig sant i det du sier. WoW var nok ikke først ute. Men alle tror vell det siden så mange spiller det. Lenke til kommentar
Robert. Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Jeg synes LOTRO var likt som WoW men Grafikken var nydelig synes da jeg, skal kjøpe det når det kommer ut, det eneste som gjenstår er en LOTRO Community med "Quest" "Items" osv. Nesten som Thottbott Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Tydeligvis vet de hva de gjør, spillet har over 8 millioner spillere. Grunnen til dette: Perfekt spillutvikling, perfekt spilldesign, perfekt markedsføring. 8382411[/snapback] Hvordan du kaller noe av det perfekt kan det jo stilles spørsmål til, om det hadde vært perfekt hadde vel folk likt det, noe som ikke er tilfellet. Men klart de har hatt et helt eget utgangspunkt for spillet med bakgrunn av så mange populære titler blandt flere spillerbaser, ikke mange andre spillselskaper har hatt den fordelen i landseringen av et MMORPG. WoW har uten tvil kapret mange av sine tidligere kunder og presentert dem til MMO-sjangeren, men tidligere spillere av spill som dette er ikke like imponert av spillet. Som trådstarter her, ser de en fleng av elementer de allerede har sett før, mange like, mange dårligere og noen få bedre utførelser av konsepter allerede kjent for folk av sjangeren. Men det er kanskje nostalgi for alt vi vet. Men man ser jo her den samme virkningen som old-timers har hatt ved møte av nye titler. De ser likhetstrekkene, men WoW-jomfruer gjør ofte feilen av å tilegne World of Warcraft orginalideen, og det er da det for folk fra de eldre spillene ler litt av folk som ikke kom på båten før noen få år siden. Flere har nok ikke problem med å tilegne WoW ære for noen få konsepter de virker å ha utført veldig bra, men jeg har til gode å se en veldig orginal idé fra Word of Warcraft. Spillet har gjort godt av tidligere konsepter å gjort et hederlig forsøk i å balansere ut det hele men det er langt fra "perfekt". Lenke til kommentar
Indexi Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hvordan du kaller noe av det perfekt kan det jo stilles spørsmål til, om det hadde vært perfekt hadde vel folk likt det, noe som ikke er tilfellet. Men klart de har hatt et helt eget utgangspunkt for spillet med bakgrunn av så mange populære titler blandt flere spillerbaser, ikke mange andre spillselskaper har hatt den fordelen i landseringen av et MMORPG. WoW har uten tvil kapret mange av sine tidligere kunder og presentert dem til MMO-sjangeren, men tidligere spillere av spill som dette er ikke like imponert av spillet. Som trådstarter her, ser de en fleng av elementer de allerede har sett før, mange like, mange dårligere og noen få bedre utførelser av konsepter allerede kjent for folk av sjangeren. 8395537[/snapback] Her antyder du og vrenger på noe som ikke kan bevises. Du påstår at folk som spilte tidligere MMO's ikke velger WoW. Hvordan kan du si det uten å si ting som "jeg vet om en..". Endret 16. april 2007 av cve Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Du påstår at folk som spilte tidligere MMO's ikke velger WoW. Det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt "...men tidligere spillere av spill som dette er ikke like imponert av spillet.". Er du enig i påstanden at personer som bruker en mobil for første gang vil være mye mer imponert over teknologien, enn en person som har brukt mobiler i lang tid og blir presentert en ny modell som ikke har noe særlig nye ting fra den han har fra før. Du skjønner kanskje poenget mitt bedre nå? Hvordan kan du si det uten å si ting som "jeg vet om en..". Empiriske erfaringer har jeg selvsagt for mine uttalelser, men det er flerfoldige personer snarere enn en som har fått meg til å ta slutningen at WoW ikke er noe stort for folk som har erfaring fra andre spill fra denne sjangeren. IPod er også kanskje en fint eksempel på at gode salgstall ikke betyr perfeksjon heller. 100 millioner solgte, men fremdeles manglende formatstøtte, og DRM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå