Gå til innhold

FS Amilo Xi1546 og varmeutvikling


aenima

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte nylig en FS Amilo Xi1546 maskin.

c2d 7200, 2 gb ram, 2x 120 gb hd og ati x1800 skjermkort.

Jeg er svært fornøyd med ytelsen og viftestøyen kan jeg leve med. Forventet at den støyet litt med 2x hder, kraftig cpu og skjermkort.

Men når jeg spiller de litt tyngre spillene som f.eks C&C3 blir maskinen så varm at den låser seg. Hvis jeg da legger noe under laptopen slik at jeg får hevet den over bordflaten litt, løses problemet.

 

Jeg vet det finnes løsninger der man får løftet pcen litt fra bordet

som f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323540

men syns det er litt rart at man må kjøpe en slik en for å få laptopen til å fungere slik den skal.

 

Er det flere som har opplevd dette problemet? Eller har har noen lure løsninger?

Skal det faktiskt være slik? eller kan det være noe feil med laptopen eller viftene?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har også denne pcen. jeg kjøpte den for noen uker siden og når jeg spilte spiller spill som S.T.A.L.K.E.R så skrudden den seg av etter fem til ti min. Da ringte jeg inn til support og de sa at den ikke skulle være slik så de foreslo at jeg skulle ringe inn dit jeg kjøpte den og få en ny.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke hatt noe problemer med det, men jeg har bare t-2500 prossesor da (men har 2 * 100 gig, 2 gig ram og x-1800). Har tilogmed klokka skjermkortet. Fikk det opp i 480 mhz på core og 1150 mhz på minne:D

Da ble den ganske varm, men hadde ikke noe problemere med at den skrudde seg av eller noe. Men jeg satte den på standar igjen. Alle spill går jo glatt standar uansett:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...