Gå til innhold

Problem med lydkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et Realtek ALC655 @ Intel 82801FBM ICH6-M - AC'97 Audio Controller [b-2] lydkort. Det sitter i en Tundra1559R.

 

Jeg bruker windows xp pro sp2, men mitt problem oppstod når jeg brukt windows vista.

 

Problemet er noe så rart som at lyden er stuck på noe rundt 15% av "vanlig" volum. Jeg brukte mye headphones til pcen og da hadde jeg lyden på 15% ca, men når jeg koblet de ut og brukte stereo-anlegget så hadde jeg lyden på 100%. Plutselig en dag så ser jeg at lyden står på 100%, men er helt fin å høre på i headphones. Så lenge jeg bruker dem så spiller det egentlig ingen rolle, men det blir veldig kjedelig å ha stereoanlegget på max for å få noe lyd.

 

Jeg prøvde å disable/enable lydkortet, laste ned nye drivere(har installert og reinstallert sikkert 10 ganger). Til slutt ga jeg opp, formaterte og la inn winxp. Til min store skuffelse oppdaget jeg at problemet fremdeles er der :hmm:

 

Jeg har vel sånn halveis konkludert med at det må være et HW problem..? noen som har vært borte i noe sånt? jeg er helt bios-noob så jeg aner ikke om det kunne hjelpe å resete/upgrade den?

 

 

Takk til de som evt prøver =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...