Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bosal eller Walker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emne sier, hva er det beste merke? eksosen på bilen gikk føyken i går, men vet ikke helt hvor. har fått en til å se på det på torsdag som også skulle sveise det hvis det ikke var for stort..

Så dersom ikke det kan sveises, hva anbefales? Bosal, Walker? Andre merker? Audi 80 Cab. 95

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Kjøpte Walker-potte til min Golf III. Dårlig passform, måtte bende festene for at den ikke skulle ta i karossen. Mer støy enn originalpotta, det bråket så mye mer at jeg var redd for at den ikke skulle passere støykontrollen på EU-sjekken (på biler etter 92 står max støy (dB/rpm) i vognkortet).

Original passer best, men sjekk priser på begge, og vurder om det du må betale ekstra for å få originalpotte er verdt prisen. På Golfen kostet Walker ca 50% av original, men på min Astra koster original og andre ca det samme (så her bruker jeg selvsagt original).

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

2 års garanti er vel understatement uansett. En potte bør holde minst 5-6 år, selv i saltlaken i Oslo-gryta.

Skrevet

Problemet på bilen min er vel helst at det rister i filler, det blir tretthetsbrudd i sveiseskjøtene. Det har ihvertfall skjedd før med diverse uoriginale anlegg, så det blir spennende å se hvordan Bosal-anlegget holder. Det er snart et år siden jeg byttet, og der ser fortsatt ut som nytt, faktisk.

Skrevet (endret)

Nå er vel Walker strengt talt en av verdens største produsenter av eksosannlegg. Noe Biltema fra langt nær er.

Har sett mange 3- 4 års potter fra Biltema som dessverre er rustet tvert igjennom.

Edit: Til min A4 skulle de ha 10. 000 orginalt fra manifold og til skjøten mellom katalysator og mellompotte. En slik hel løsning som var der fra før hadde de ikke, så jeg måtte kjøpe tre eller fire deler som til sammen kom på 10. 000 kr.

Svendsen skulle ha 7000 for det samme inkludert montering.

Heldigvis fikk jeg tak i annlegget til 3500 kr. Dette var Walker, det samme som Svendsen ville ha brukt.

Endret av KVTL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...