Gå til innhold

Hva slags Hovedkort ?


house

Anbefalte innlegg

Hva slags MOBO er bra til XP1600+ prossen ?

 

Har nemmelig 512MB SDram her.. som jeg kjøpte for ikke lenge siden, derfor. hva slags bør jeg ha ? noen tips ? (det bør være raid)

 

 

Need help here guys...

 

 

Housey

 

[en annen liten ting oxo, støtter DDR (DIMM) SDram?]

 

_________________

jeg er kuuuul -> www.gfx-hysteria.com

 

[ Denne Melding var redigert av: house på 2001-12-24 20:51 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: house på 2001-12-24 20:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-24 21:55, sealt skrev:

DDR og SDRAM er 2 forskjellige minnetyper.DDR er 184 pins og SDRAM er 168.

Personlig ville jeg kvittet meg med sdramen og skaffet ddr.Epox kha+ er et rimelig og greit ddr kort.Hvis du vil ha sdram så ville jeg valgt Abit KT7A som støtter optil xp1900 med siste bios


 

det er bare version 1.3 av abit kt7a som støtter athlon XP porsessoerene. det er helt tilfeldig hvilken version du får. får du 1.0 1.1 eller 1.2 sliter du hvis du skal kjøre athlon XP prosessor...

Lenke til kommentar

Siden du vil beholde SDRAM'en og skal ha AMD prosessor anbefaler jeg Via KT133A chipsettet. Det er det raskeste (?) chipsettet for SDRAM for AMD systemer. Kanskje du bør vurdere et hovedkort med SiS735 chipsettet ettersom det har plass til både SDRAM og DDR RAM (Man kan IKKE mikse brikkene.. bare en type av gangen!) Det mulig at SiS chipsettet utnytter SDRAM'en bedre enn Via KT133A, men det vet jeg sannelig ikke. Skal også ta med at det kan være ganske så vanskelig å finne et sted hvor de selger hovedkort med SiS735 i dag! SiS'en er nyere enn KT133A'en.. men er uansett mye lettere å finne hovedkort med KT133A :smile:

 

Så konklusjonen min blir vel at du finner deg et hovedkort med Via KT133A chipsettet. Tror hovedkortet ABit KT7A-RAID vil passe fint for deg. Det er KT133A og dermed SDRAM. Pass på at du får en "ny" stepping (eller versjon eller hva jeg skal kalle det, whatever) av hovedkortet for ellers vil kanskje ikke XP prosessoren fungere :sad:

Lenke til kommentar

DeejPhant skrev:

Msi K7T-Pro 2RU og masse ddr ram

Jævlig bra hovedkort som kommer best ut på de fleste tester...

 

At det kom bra ut i pcworld begynner å bli allment kjent. Men de fleste tester, hvor da? De fleste tester betyr for meg 80 – 90 % av alle tester du har kommet over der dette kortet er med.

 

Som pcworld skreiv var A7V266-E det raskeste kortet og som du kan se i link til vedlagt test ligger K7T-Pro kortet til MSI godt nede på skalaen hva ytelse gjelder. Men så koster A7V266-E en god del mer også da.

 

http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q..._nforce-15.html

 

Hadde jeg 2800,- å legge på bordet, hadde A7V266-E vært inkludert.

Om mr house ikke er på jakt etter noe av det gromeste som finnes hva ytelse gjelder for en normal penge (som en del av oss andre tullinger inkl meg), er sikkert MSI sitt kort mer en bra nok.

 

 

A7V266-E Raid

XP1700 @ 1,60GHz

2 x 256 MB Apacer RAM

Creative GF3 Ti500 265/575

WD 2 * 80GB (Raid)

SB Audigy

Chieftec Dragon Big Tower

19” Hitachi CM772

3Com 10/100

Klipsch Pro media

 

Nvidia: 23.11

4in1: 4.37

Win2000

 

Rune

Lenke til kommentar

Kjøp et ecs elitegroup k7s5a,dette er et hk som støtter sd ram og ddr og det holder i hvertfall opp til amd xp 2000+

raidkontrollerkort kan kjøpes utenom

det koster bare ca 1000 kr på multicom.no og har innebygd nettverkskort 10/100 og lydkort

Jeg har selv dette kortet og det er det mest stabile hovedkortet som jeg har vært borti hittil

Brikkesettet er et sis735 chipset og er cirka like raskt som det som de andre nye hk med ddr har i dag

hardware.no kjørte en test på dette for en stund siden, se om du finner den.

Skal du ha et billig hk som er veldig raskt og stabilt så er dette tingen men det er ikke noe og overklokke cpu med

Lykke til!

 

God Jul

sjekk denne linken for beskrivelse

 

http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q.../sis735-01.html

 

_________________

AMD T-Bird 1400

ECS K7S5A sis735

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d)

IBM 75gxp 60Gb

SB Live!1024

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2001-12-25 23:05 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2001-12-25 23:11 ]

Lenke til kommentar

nei fy fahn... ECS holder jeg meg LANG fandenivold unna... Har ECS bxt a+ eller hva det heter nuh. på min fine P-3 450 .. går ikke ann å klokke prossen mere enn 13 mhz =( stygge Katmai slot 1, kommer opp i 503 da.. men da nekter windowsen å loade... any tips der ell ? vil prøve å brenne opp prossen min.. se hva som skjer før jeg handler nytt =)

 

 

Housey

[å en liten ting ting, jo jeg er på jakt etter det grommeste for 2800 (dvx hk, pross, ram(kansje))]

Lenke til kommentar

K7S5A

[*] SiS® 735 Chipset

[*] Socket A for AMD® Athlon/Duron (K7) processors

[*] Two 184-pin DDR DIMMs and two 168-pin DIMMs with DDR SDRAM or SDRAM support, up

[*] to 1GB(DDR or SDRAM)

[*] LAN: MAC integrated in SiS® 735 & PHY on board

[*] (Optional)

[*] AC97 Audio Codec on board

Dette kortet støtter XP prosser ?? right ?? for hvis, så driter jeg i bad experience med ECS.. (dem har vel utvikla seg dem oxo) =) mye koster det egentlig ? å hvor finner man det ?

 

Housey

Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig overklokkingsvennelig, du kan ikke stille i bios eller med jumpere, du må bruke et program, Jeg har såvidt prøvd cpufsb og det såg ut til og funke greit.

K7S5A kortet er det mest stabile hk jeg noen gang har vært borti så om oc mulighetene er små så er det verd det, Det er ikke dyrt for en raskere cpu i dag sånn som prisene synker

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-26 15:55, house skrev:

K7S5A


[*] SiS® 735 Chipset

[*] Socket A for AMD® Athlon/Duron (K7) processors

[*] Two 184-pin DDR DIMMs and two 168-pin DIMMs with DDR SDRAM or SDRAM support, up

[*] to 1GB(DDR or SDRAM)

[*] LAN: MAC integrated in SiS® 735 & PHY on board

[*] (Optional)

[*] AC97 Audio Codec on board


Dette kortet støtter XP prosser ?? right ?? for hvis, så driter jeg i bad experience med ECS.. (dem har vel utvikla seg dem oxo) =) mye koster det egentlig ? å hvor finner man det ?


Housey



Med den nyeste biosen skulle det støtte opp til og med xp 2000+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...