Gå til innhold

Nødvendige servere på lan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det med CS server på LAN, om dedicated server funker, om du må ha en pc som er tilegnet servere (server pc), eller om du kan bare bruke din egen PC til å sette opp en server. Uten at du bruker den selv til gaming, nedlasting osv. Eller om du må ha linux, er det best å ha en server lokalt eller online. Og isåfall, hvordan gjør jeg en dedicated server lokal. Slik at den vises på LAN servers i CS (?)

 

Jeg vet hvordan jeg lager en dedicated server. Men jeg er ikke sikker på hvordan du legger en config på den. Det er en war-server jeg snakker om, eller gaming server. Ikke public.

 

Her ble det mange spørsmål fra meg også...

 

mvh - Aak

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Det er en god del ulike måter å sette det opp på, og jeg vet ikke hvilke OS du skal benytte på serveren.

 

Men det som er noe av det enkleste å sette det opp i er på Windows Server, men det krever at du har lisens eller så kan du bruke en 180 dags trail versjon, utenom det så er Clark Connect meget enkelt å sette dette opp på.

 

Du sier heller lite om hvor mye du vet om dhcp og dns fra før, vet du hvordan det virker i praksis? Med hvordan en dhcp scoop virker og slikt, og hva skal du bruke dns serveren til utenom å avlaste dns oppslag ekstern, skal du lage til lokale servere med enklere navn?

 

Som nevnt er spillserver en kjekk ting å sette opp, her bør du finne ut hva folkene som kommer på lanet spiller, slik at du setter opp til rett spill. Andre ting som kan være praktisk er en smtp server for sending av mail, en DC-hub for enklere fildeling, webserver som diverse nyttige ting ligger på er også kjekt å ha, osv....

Lenke til kommentar

webserver har vi vertfall fra før. Vi trenger ett par spillservere og en DC-hub.

 

DNS, DHCP og SMTP er vist viktige servere man må ha. Jeg kan null, nada, niks, nothing om dette. Kan du venligst lage en guide til hvordan du ville gjort det på ett 100-manns lan?

Lenke til kommentar

Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) er en protokoll for automatisk tildeling av IP-adresse og andre relaterte parametre til en klient i et nettverk. Hensikten med DHCP er å lett kunne introdusere en ny datamaskin i et nettverk, og den nye maskinen blir da automatisk konfigurert av nærmeste DHCP-tjener. Protokollen er definert i RFC 2131. En DHCP-tjener kan være dedikert eller en tjeneste som kjører på en filtjener, vevtjener, ruter eller liknende.

 

En DHCP-tjener kan dele ut informasjon om IP-adresse, nettverksmaske, standard gateway, DNS-adresser, WINS-tjenere, mellomtjenerinstillinger og en rekke tilleggsopsjoner som kan være nyttige i et bedriftsnettverk.

 

Wiki ftw ^^

 

Så et eksempel på DHCP er en router. Den deler ut IP-er, eller de fleste gjør det. :)

 

Domain Name System (DNS)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...