Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

system gjennopprettning hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skjer når man tar system gjennopprettning på pcen? blir alt slettet eller reparert? har hørt at man gjør det ved å trykke f8 under oppstart..... :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start > Alle Programmer > Tilbehør > Systemverktøy > Systemgjenoppretting.

Deretter kan du tilbakestille Pc'en din til et tidspunkt hvor du synes at den funket som den skulle.

Skrevet

Jeg liker ikke Systemgjenoppretting jeg. Den kan bli bra etter å ha gjort det, men jeg har litt dårlige erfaringer mer Systemgjenoppretting. Dessutten er det et sant hælvette om du får Virus på maskina og du har systemgjenopprettinga på. For hva skjer da om du gjenoppretter systemet igjen? BINGO viruset kommer tilbake igjen :p.

Så det er ikke så morsomt.

Det er derfor jeg selv kjører Windows 2000 som hovedos der jeg slipper Systemgjenopprettinga. Og i Vista har jeg slått den av, såvidt jeg vet.

Så hvis du krasjer PC`en din og vil ha den sikkelig slik den var før så har du istede Image av maskina. Det er MYE bedre synes jeg. Har faktisk redda meg et par ganger på laptopen min iallefall. Så i tilfelle alt skulle gå shitt på maskina mi så har jeg Image liggende på den.

Skrevet
hva skjer når man tar system gjennopprettning på pcen? blir alt slettet eller reparert? har hørt at man gjør det ved å trykke f8 under oppstart.....  :hmm:

8339574[/snapback]

som de sier her så er systemgjenopprettning en funksjon som er i windows. den sletter(skal iallefall ikke det) ikke filer egentlig kan man si den brukes til å sette tilbake OS'et vis det har blitt kjørt en oppdatering og denne ikke fungere ordentlig for eksempel.

det du snakker om med f8 under oppstart er en funksjon som er individuelt fungerende for forskjellige merker f.eks packard bell har F11 hp har F10(mener jeg å huske) acer har vel noe slikt som alt+F4, de pleier å være slik at de reinstallere C: fra et image som ligger på en skjult partisjon på maskinen.

håper dette forklarte det du lurt epå tilfredstillende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...