ValiduS Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 (endret) Hei, jeg drar en del på LAN og derfor har jeg planer om å kjøpe en mindre PC. Jeg har tenkt å kjøpe et slikt kabinett (link) (pen farge, ikke sant?) Hovedkortet jeg i utgangspunketet hadde tenkt å kjøpe er (link) men, jeg har ingen erfaring med valg av M-ATX hovedkort så hvis det er noen som har noen erfaringer/anbefalinger vill det vert fint. Prosessor socketen jeg har valgt er da 775. Jeg ser at dette hovedkortet støtter pc6400 ram, hvilken ram burde jeg kjøpe? Mengden av ram er mindre viktig siden dette enkelt kan oppgraderes senere. Noen av alternativene jeg vurderer er: Kingston DDR2 HyperX PC6400 link Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 link Crucial DDR2 BallistiX PC6400 link Hvilken ram burde jeg kjøpe (jeg har ikke planer om å overklokke)? Endret 9. april 2007 av ValiduS
Primer4 Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Om jeg ikke tar helt feil så har ikke det hovedkortet dvi, bare hdmi... jeg ser og etter ett micro atx hovedkort som fungerer ok til spilling og dette er det eneste jeg har funnet til nå er https://prisguiden.no/product.php?product_id=53193 men det er amd så jeg vet ikke...
ValiduS Skrevet 15. april 2007 Forfatter Skrevet 15. april 2007 Jeg kommer til å bruke et eget grafikkort så tror ikke det skal være noe problem.
Primer4 Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 (endret) du har vel hdmi ingang på pc skjermen da? ellers så er det ikke vits i og bruke det hovedkortet. edit: så ikke. Endret 15. april 2007 av 2r3fo
ShaNickolas Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 først å fremst ville jeg ikke valgt det kabinettet. Da snakker jeg av erfaring Skuffen som hovedkortet sitter på tåler veldig lite. Samme med selve dekselet rundt. Skrufestene til hovedkortet ble etter hvert løse, så jeg fikk ikke skrudd opp skruene uten å holde igjen festet med tang. Så tilslutt vil jeg påpeke at strømforsyningen ikke er av ypperste kvalitet. Mulig de har forbedret den siden jeg kjøpte kabinettet men Just as You know
Revolution Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Hmm han har vel påpekt at han skal ha et eget grafikkort...Vis du kjøper hovedkorte kan du være snill og legge in en erfaring eller skrive hvordan det var...Skal kansje lage en mini pc selv og har lurt på og bruke det HKet.
C3PO Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Det følger med HDMI til DVI overgang til dette kortet. Mangler Firewire for de som trenger det. Ellers et bra utstyrt kort - spesielt for HTPC bruk.
ValiduS Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 Ser ut til at jeg velger det hovedkortet, men jeg skal revurdere kabinettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå