Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med to routere


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg har ADSL fra Nextgentel har har en kombinert modem/router av dem. Nå som jeg kjøpte meg laptop, kjøpte jeg med en tråløs router. Denne routern har jeg kobla til i en av de fire ledige portene på Nextgentel-routern.

 

Det som er problemet nå, er at de maskinene (feks den bærbare) finner ikke annet enn de som er kobla til den tråløse routern.

 

(Se bilde). PC 1, 2 og 3 finner hverandre, men finner ikke PC4 og laptop. PC4 og laptop finner hverandre, men ikke PC 1, 2 eller 3.

 

PC 4 og laptop får heller ikke lasta ned noe som helst på DC++ eller bittorrent. Frustrasjon.

 

Noen kloke hoder som kan løse dette?

post-40758-1176032786_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett den trådløseruteren opp som aksesspunkt så fungerer alt slik som det skal. Rutere er laget for å koble sammen to seperate nett. Når du kobler det slik som du har gjort ender du opp med å dele hjemmenetverket ditt opp i 2 forskjellig nett. Det er rett og slik ikke meningen at slike "hjemme-rutere" skal kobles på denne måten.

Lenke til kommentar
Sett den trådløseruteren opp som aksesspunkt så fungerer alt slik som det skal. Rutere er laget for å koble sammen to seperate nett. Når du kobler det slik som du har gjort ender du opp med å dele hjemmenetverket ditt opp i 2 forskjellig nett. Det er rett og slik ikke meningen at slike "hjemme-rutere" skal kobles på denne måten.

8332378[/snapback]

Hvordan setter jeg denne som aksesspunkt og hva vil det si?

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...