Gå til innhold

Darren Hayes : albumguide og diskusjon


Juden

Anbefalte innlegg

Darren Hayes

 

00294384.jpg

 

 

Darren Stanley Hayes (født 8 Mai 1972) er en vokalist og låtskriver. Han er tydligere kjent som vokalisten i duoen Savage Garden, som hadde en internajonal suksess med flere sanger.

Etter at savage garden ble oppløst begynte Hayes å jobbe som soloartist. Helt siden 2002 har han gitt to albumer.

 

 

 

Diskografi:

  • 2002 - Spin
  • 2004 - Tension and the spark

Spin (2002)

 

darren_hayes_-_spin_a.jpg

 

Innledning

Spin er renspikket produsentpop, nothing more, nothing less. Du kan like det - eller hate det - men dette er så bra (eller kjipt) som voksenpop kan være. Selv har jeg både respekt, forståelse og beundring for slik klingende vellyd, men jeg ser for meg mange reaksjoner i en annen retning. Da vil jeg si: Hvem f... har bestemt at det kun er harde gitarer, rocka produksjoner og vræling som kan gi uttrykk for ekte følelser og emosjoner?

 

 

Konklusjon

Inneholder flere gode sanger. Tekstene er bare geniale. Et mesterverk fra Darren Hayes.

 

 

Sporliste:

 

 

"Strange Relationship" – 5:02

"Insatiable" – 5:10

"Heart Attack" – 5:04

"I Miss You" – 5:30

"Creepin' Up On You" – 4:53

"Dirty" – 4:45

"Crush (1980 Me)" – 4:00

"Good Enough" – 6:11

"I Can't Ever Get Enough Of You" – 5:16

"Like It Or Not" – 6:20

"What You Like" – 5:38

"Spin" – 4:23

 

 

 

 

Sjanger: rock/pop

Høydepunkt: Insatiable,Crush (1980 Me), Strange Relationship

Karakter: 6/10

 

The Tension And The Spark (2004)

 

B0002QCBE0.02.LZZZZZZZ.jpg

 

 

 

Innledning

Mens "Spin" var litt funky og glad er "The Tension And The Spark" mye av det motsatte. Albumet er fylt med mørke og personlige sanger.

 

Konklusjon

Albumet er ganske mørk, men er genial. Tekstene er brilliante og Darren hayes overgår seg selv nå.

 

Sporliste:

 

 

"Darkness"

"I Like the Way"

"Light"

"Pop!ular"

"Dublin Sky"

"Hero"

"Unlovable"

"Void"

"I Forgive You"

"Feel"

"Love and Attraction"

"Sense of Humor"

"Ego"

 

 

 

 

Sjanger: Rock/Pop

Høydepunkt: Darkness, Unlovable

Karakter: 8/10

 

 

 

Darren Hayes skal nå slippe sitt tredje i år i august. Den heter "This Delicate Thing We’ve Made". Første singelen blir allerede gitt ut i juli.

 

Noen Darren Hayes fans her?

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Darren Hayes er -verdens- beste musiker! Gleder meg som en unge på julaften til å se han live igjen den 19. april! :D Da blir det Club Delicacy i London med Darren på scenen.

 

 

Har store forhåpninger til This Delicate Thing We've Made, og hvis alle sangene er i samme bane som "Who Would Have Thought?" (teaser fra det nye albumet), så blir det kanon! :dribble:

 

Fint å se flere Savage Garden/Darren fans i Norge. Vi ble litt glemt da Sony (eller skal jeg si Fony) styrte skuta. Derfor gleder det meg utrolig mye at han nå har sitt eget selskap. Han har lovt fansen å turnere de neste to årene, så da kan vi bare håpe at han kommer hit til Norge (noe jeg regner med han gjør! ;) ).

Lenke til kommentar
Har store forhåpninger til The Delicate Thing We've Made, og hvis alle sangene er i samme bane som "Who Would Have Thought?" (teaser fra det nye albumet), så blir det kanon!  :dribble:

 

Helt enig! Jeg bare gleder meg. "Who Would Have Thought?" er bare helt konge! :dribble:

The Delicate Thing We've Made ser ut til å være et mye mørkere album enn Spin og The tension and the spark! Men det er bare et pluss. Elsker sånne sanger! :thumbup:

 

 

Kan nesten ikke vente! :D

Lenke til kommentar

Om det er et mørkere album enn The Tenison and The Spark tviler jeg på, ettersom dette visstnok skal være et gladalbum :) Men det gjenstår å se, og det gleder jeg meg til å gjøre! :)

 

Darren har forresten nå sluppet 'Who Would Have Thought?' sammen med en animasjon på hjemmesiden sin. Alle som liker Darren og elektronicamusikk bør se! Det er en veldig bra sang og en veldig fin animasjon! :)

Lenke til kommentar
Om det er et mørkere album enn The Tenison and The Spark tviler jeg på, ettersom dette visstnok skal være et gladalbum :) Men det gjenstår å se, og det gleder jeg meg til å gjøre! :)

 

Darren har forresten nå sluppet 'Who Would Have Thought?' sammen med en animasjon på hjemmesiden sin. Alle som liker Darren og elektronicamusikk bør se! Det er en veldig bra sang og en veldig fin animasjon! :)

8336608[/snapback]

 

 

Kan du gi linken til siden? :)

Lenke til kommentar
Om det er et mørkere album enn The Tenison and The Spark tviler jeg på, ettersom dette visstnok skal være et gladalbum :) Men det gjenstår å se, og det gleder jeg meg til å gjøre! :)

 

Darren har forresten nå sluppet 'Who Would Have Thought?' sammen med en animasjon på hjemmesiden sin. Alle som liker Darren og elektronicamusikk bør se! Det er en veldig bra sang og en veldig fin animasjon! :)

8336608[/snapback]

 

 

Kan du gi linken til siden? :)

8336637[/snapback]

 

Det er bare å gå inn på www.darrenhayes.com :)

Lenke til kommentar
Om det er et mørkere album enn The Tenison and The Spark tviler jeg på, ettersom dette visstnok skal være et gladalbum :) Men det gjenstår å se, og det gleder jeg meg til å gjøre! :)

 

Darren har forresten nå sluppet 'Who Would Have Thought?' sammen med en animasjon på hjemmesiden sin. Alle som liker Darren og elektronicamusikk bør se! Det er en veldig bra sang og en veldig fin animasjon! :)

8336608[/snapback]

 

 

Kan du gi linken til siden? :)

8336637[/snapback]

 

Det er bare å gå inn på www.darrenhayes.com :)

8337125[/snapback]

 

 

Ok, takk skal du ha! :)

 

Who would have thought? var ganske bra forresten! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...