shaker Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 (endret) Edit: Nytt problem så jeg bare editer posten og bumper den. Jeg har metoden her: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor function html_to_bbcode($input){ $html = array('/<a href="(.*?)" rel="external">(.*?)<\/a>/is', '/<a href="(.*?)">(.*?)<\/a>/is'); $bbcode = array('[eurl=$1]$2[/eurl]', '[iurl=$1]$2[/iurl]'); return preg_replace($html, $bbcode, $input); } Den virker halvveis men er problem jeg ikke finner ut av. Hvis jeg parser <a href="3" rel="external">3</a><a href="ttt">ttt</a> Får jeg [eurl=3]3[/eurl][iurl=ttt]ttt[/iurl] Og sånn skal det være men hvis jeg bytter om på rekkefølgen på de to linkene (<a href="ttt">ttt</a><a href="3" rel="external">3</a>) får jeg dette ut: [eurl=ttt">ttt</a><a href="3]3[/eurl] Noen som vet hvordan jeg kan få det til å funke uansett rekkefølgen til linkene? Endret 7. april 2007 av shaker
shaker Skrevet 7. april 2007 Forfatter Skrevet 7. april 2007 Edit: Nytt problem så jeg bare editerte første posten og bumpet emne.
oxodesign Skrevet 8. april 2007 Skrevet 8. april 2007 Edit: Nytt problem så jeg bare editerte første posten og bumpet emne. 8329400[/snapback] Det der vil aldri fungere: $bbcode = array('[eurl=$1]$2[/eurl]', '[iurl=$1]$2[/iurl]'); Rekkefølgen har du jo bestemt her selv Begynner å bli litt sent nå men skal se om jeg kan lage en funksjon for deg i morgen. Hvis jeg får tid. Mvh. OXODesign
shaker Skrevet 9. april 2007 Forfatter Skrevet 9. april 2007 (endret) Fikk det til å funke Byttet ut (.*?) med ([^<]*) /<a href="([^<]*?)" rel="external">(.*?)<\/a>/is Endret 9. april 2007 av shaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå