Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rc-Bilen får for lite brensle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det du kan prøve er å justere nåla på gasseren så bilen får mere bensin (skru den utover). skru nåla ca en halv omdreining. hvis motoren er ny skal den kjøres på fet blanding. ca 3.5-4 runder mener jeg å huske...

8308851[/snapback]

 

hva mener du med fet blanding??...modell merket på bilen min er Kyosho...

 

Det er noen med brensle-tilførselen og luft-blandingen...

Endret av beanfan94
Lenke til kommentar

med fet blanding mener jeg at bilen skal ha "mye" bensin. dette skal stå i manualen til bilen hvor mye motoren skal ha. innkjøring krever som regel mere bensin da denne også brukes til å smøre vitale deler som er mer følsomme når motoren er ny.

 

etter motoren er innkjørt. ca 4-5 tanker kan du justere ned nåla så bilen får en tynnere blanding.

Lenke til kommentar
Fet blanding= mye bensin, lufta er den samme. Mager blanding= lite bensin, samme luft.

8308917[/snapback]

 

Fet blanding= mye brensle-tilførsel og luften var det samme?...som jeg oppfattet det...

 

Men fyren fra butikken sa: Vis det renner benis ut av potten er det for mye.

 

Men er det feil da eller??

Endret av beanfan94
Lenke til kommentar

jepp.. kun bensin mengden som justeres. nåla jeg snakker om sitter rett over der bensin slangen går inn i gasseren. denne kan du skru på. skru den helt inn for så å skru 3,5 til 4 runder opp..

 

forsøk å skru den enten opp eller ned og se hva som virker best.

når innstillingen er optimal vil motoren høres villig og ganske sinna ut. det er ganske tydlig når motoren går best. når du justerer må bilen stå på bakken. kjør gjerne noen runder for å se hvordan innstillingen virker.

 

justere litt og litt av gangen. blir bilen slappere så prøver du å skru motsatt vei.

 

kjør på så mye bensin som mulig uten å gi for mye. bensinen smører også.

justering av slikt tar tid og er ikke alltid like enkelt å få til. øvelse gjør mester da..

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

du kan også prøve å veksle mellom 10 og 16% bensin. med 10% blir den litt slappere men denne smører bedre. bensinen er også mer stabil og kan være litt enklere å justere bilen til.

 

16% er mer ustabilt og er vanskeligere å få justert. er stort sett denne bensinen som gir best ytelse da den brenner lettere

Lenke til kommentar
du kan også prøve å veksle mellom 10 og 16% bensin. med 10% blir den litt slappere men denne smører bedre. bensinen er også mer stabil og kan være litt enklere å justere bilen til.

 

16% er mer ustabilt og er vanskeligere å få justert. er stort sett denne bensinen som gir best ytelse da den brenner lettere

8309050[/snapback]

 

takk får god forklarelse...

 

er helt ny i nitro-fuel biler... men når du sier bensin mener du model-brensle

Lenke til kommentar
pleier som regel å være sånn.. jeg postet på denne fordi det var den første jeg så og kunne tenke meg å svare..

 

hvis det ikke er noen som har lyst eller peiling så blir det dårlig med svar..

8309214[/snapback]

 

Men en ting til Dewil...

 

Vis det renner ut bensin av eksos-potta,

har ikke det noe å si?

Endret av beanfan94
Lenke til kommentar

 

Hva trodde du...jeg kunne lagt ut 100 vis jeg hadde lyst men jeg fikk aldrig ordentlige svar før nå...

8309155[/snapback]

Jeg minner om retningslinjenes punkt 10, som sier:

 

Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse.

Det er altså ikke lov å opprette flere tråder om samme emne, eller kryssposte i flere forum. Videre setter netiketten begrensninger på bumping.

 

De andre trådene er derfor stengt, og vi nøyer oss med denne.

 

Husk at dette er et forum hvor folk svarer hvis de har lyst og tid. Man får ikke fortere svar om man maser.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

bensin ut av potta er bare moro... :p

skru ned bensinen litt.. hvis det kommer ut av potta når du kjører får den for mye og klarer ikke forbrenne alt.. det som er til overs kommer ut "der bak" ;)

 

hvis den får for mye som det kan tyde på her vil den gå saktere og virke tregere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...