Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet sharing på steroider


Anbefalte innlegg

Heissan.

 

Har et litt sært problem. Bor i Dubai, og all internett-trafikk er sensurert her slik at de innfødte ikke skal kunne få sett på snusk på nettet :!: Det er jo rubbish, siden vpn eller proxy lar det se på hva som helst. De blokket VG en gang fordi det var bilder av lettkledde modeller på forsiden.

 

Det som er problemet mitt er at vi bruker telio, eller skulle gjerne i alle fall. All voip trafikk er blokkert på grunn av telemonopol her. De vil ikke ha konkurrenter. Det vi har gjordt til nå er å fyre opp en vpn forbindelse på windows maskinen og sette internet connection sharing på den. Det fungerer forsåvidt bra så lenge vpn servern er oppe, men det har vært litt flaky for å si det mildt, og dagesvis uten telefon passer dårlig iblandt.

 

Har funnet en annen løsning for VPN dog, og det er å bruke Hotspot Shield. Dette er en gratis VPN tjeneste, og med litt testing har jeg funnet ut at den fungerer aldeles utmerket. Problemet her er at det ikke dukker opp en enhet i network neighbourhood som viser den som en forbindelse, dermed kan jeg heller ikke sette opp internet sharing på denne, og derfor får jeg heller ikke koblet telio abonementet gjennom denne vpn forbindelsen.

 

Ok, bakgrunnsinfo ferdig. Her er det jeg ønsker å få til:

- Hotspot Shield koblet opp

- Dele Hotspot Shield forbindelsen med alt utstyr som er koblet på ett av nettverksinterfacene.

- Sørge for at maskinen som deler forbindelsen router sin egen trafikk rett ut på nett, ikke gjennom Hotspot Shield.

 

Planen er altså å få telio-boksen routet gjennom maskinen og ut via Hotspot Shield forbindelsen, men at PCen ikke bruker Hotspot Shield siden det er mye tregere.

 

Jeg har lekt litt rundt med netsh og slikt, men jeg har ikke skillz på windows routing (linux mann), og klarer rett og slett ikke å grave opp fornuftig dokumentasjon på hvordan internet connection sharing kan gjøres manuelt.

 

Jeg vet at man kan bruke softphone og andre løsninger, men det er altså ikke det jeg ønsker å få til. Jeg ønsker å løse det spesifikke problemet som er nevnt (skriver dette i håp om mer fornuftige svar på spørsmålet). Håper noen kan hjelpe meg her.

 

mvh

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...