Gå til innhold

Ny billig-maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er ett godt forslag til ny ok PC til deg :smile:

 

Får det første du tape bare ca 4-5 % med 133 Mhz.

og kjøpe du hovedkort med kun støtte for 200 FSM AMD

Cpu er så kan du tjene en tusen lapp på det,

og tapet er ikke mye der heller 3-4 % på prosessotkraft

ikke no og snakke om,da ett bra grafikkort er det som gjør ytelsen, spesielt vis du har tenkt og spille litt.

så min annbefaling er :

 

Ett godt MSI hovedkort (MSI er veldig stabile på tester)

eks: Microstar K7T TURBO, Mainboard Socket-A VIA KT133A ATX Audio UDMA100 1175,- på Psdata.no

 

Vil du ha ett 200 FSB system så har det ett dødsbra tilbud på ett aopen hovedkort på den samme butikken

 

Aopen AK73 PRO, Mainboard Socket-A VIA KT133 ATX Audio UDMA100 795,-

 

PS: har litt personlig dårlig erfaring med ett annet av Aopens hovedkort (AK 33), men dette(AK73 PRO) har gjort det bra på tester , så ?

 

Så var det CPU (prosessor) da :

 

billig billig :smile:

AMD CPU Duron 750MHz Socket A 200FSB Tray 412,- (apoen hovedkort)

 

eller en:

 

AMD CPU T-Bird 1GHz SocketA 266FSB Tray 999,- vis du går får ett 266 FSB system (MSI hovedkortet)

 

uansett så er summen får 200 FSB System (hovedkort og CPU) 795 kr+ 414 kr = 1109,-

 

og summen får ett 266 FSB system )hovedkort og cpu)

1175 kr + 999 kr = 2174,-

 

Så er det jo bare og velge ?

 

PS: jeg hadde valgt det billigste da det nesten er like bra og med ett godt grafikkort funker helt fint til alle nye spill, så er du ikke ute etter en maskin som MÅ ha noe enormt CPU kraft til tunge jobber EKS: video redigering (noe som tar tid) så er det bare tull og bruke tusener på en dyr maskin.

 

uansett så burde du kjøpe deg ett billig og godt grafikkort til PC,

Da har de også ett godt tilbud på Psdata :

Asus AGP-V7100PRO, VGA-Card Geforce 2MX400 32MB AGP Retail 885,-

Med dette grafikkortet følger det med 2 eller 3 spill: Messiah + Star Wars +? + DVD avspiller og driverVD + 3D colour calibration CD.

 

så ca 2000 kr får hovedkort(aopen),CPU og grafikkort

(billig alternativ)

(3000,- får litt dyrere alternativ MSI + 1Ghz + grafikkort)

 

så er det jo bare og kjøpe deg en Apacer SDRam 256MB PC133 original til 299,-

(den går i begge systemer,og Apacer er kvalitetsram:)

 

Ble litt ivrig her :smile:

Ye ye men resten finner du vel ut av :smile:

men sjekk nå ut på http://www.psdata.no/

De har noen fete tilbud der og jeg har bare gode erfaringer med dem :smile:

Håper du finner deg noe som er bra :smile:

Hilsen den ivrige annbefalern :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Er det noe jeg bør bytte ut her :

 

In-Win Midi ATX S500

MSI MS-6380L Hovedkort for Socket A Bulk

AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

IBM Deskstar 40GB IDE 7200RPM

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB

Logitech Mus Pilot Wheel Mouse USB

Logitech Internet Navigator Keyboard USB

Viewstar 17" CRT TCO-99 70 Khz

CNet Kort 10/100 Mbps PCI

 

 

Mvh

 

Guybrush

Lenke til kommentar

Angående ditt spørsmål om dette oppsettet !

 

In-Win Midi ATX S500

MSI MS-6380L Hovedkort for Socket A Bulk

AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

IBM Deskstar 40GB IDE 7200RPM

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB

Logitech Mus Pilot Wheel Mouse USB

Logitech Internet Navigator Keyboard USB

Viewstar 17" CRT TCO-99 70 Khz

CNet Kort 10/100 Mbps PCI

 

 

Det miditoweret (In-Win Midi ATX S500) MÅ du får all del IKKE kjøpe med 250 watts strømforsyning !

da den CPUen (Athlon 1.4 GHz) krever minnimum en 300 watts strømforsyning og det toweret du har valgt har bare 250 og 300 watts strømforsyninger..

det eneste du vil oppnå er att maskinen ikke starter opp eller att den starter opp men slår seg av igjen og til slutt kan den ødelegge alt for deg, slik att strømforsyning går til he----- og kortslutter både hovedkort og mere til.

og jeg vet dette da jeg har erfaring med strømforsyninger. Du må minimum ha en 300 watts strømforsyning med det er godt med sikkerhet så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt tower med 350 watt eller 400 watt,

Desuten vil jeg annbefale deg og kjøpe en krafigere prosessor kjøler EKS Taisol CGK 760 (263 kr på datorbutiken.com)som er en mye bedre kjøler en den global win du har valgt. vis du ikke liker og ta sjanser da, med varme prosessorer.

Ellers ser oppsettet helt ok ut det :smile:

foresten en kabinettvifte er og annbefale med ett slikt oppsett da den prossesoren utvikler noe ekstremt mye varme, men ikke påkrevet.

 

yeye tahts the case man ...........

Lenke til kommentar

Angående ditt spørsmål om dette oppsettet !

 

In-Win Midi ATX S500

MSI MS-6380L Hovedkort for Socket A Bulk

AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

IBM Deskstar 40GB IDE 7200RPM

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB

Logitech Mus Pilot Wheel Mouse USB

Logitech Internet Navigator Keyboard USB

Viewstar 17" CRT TCO-99 70 Khz

CNet Kort 10/100 Mbps PCI

 

 

Det miditoweret (In-Win Midi ATX S500) MÅ du får all del IKKE kjøpe med 250 watts strømforsyning !

da den CPUen (Athlon 1.4 GHz) krever minnimum en 300 watts strømforsyning og det toweret du har valgt har BÅDE 250 og 300 watts strømforsyninger..

det eneste du vil oppnå er att maskinen ikke starter opp eller att den starter opp men slår seg av igjen og til slutt kan den ødelegge alt for deg, slik att strømforsyning går til he----- og kortslutter både hovedkort og mere til.

og jeg vet dette da jeg har erfaring med strømforsyninger. Du må minimum ha en 300 watts strømforsyning, med det er godt med sikkerhet, så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt tower med 350 watt eller 400 watt,

Desuten vil jeg annbefale deg og kjøpe en kraftigere prosessor kjøler EKS Taisol CGK 760 (263 kr på datorbutiken.com)som er en mye bedre kjøler en den global win du har valgt. vis du ikke liker og ta sjanser da, med varme prosessorer.

Ellers ser oppsettet helt ok ut det :smile:

foresten en kabinettvifte er og annbefale med ett slikt oppsett da den prossesoren utvikler noe ekstremt mye varme, men ikke påkrevet.

 

yeye tahts the case man ...........

Lenke til kommentar

En ting til.

Det er ikke mye vits og kjøpe en 1,4 Ghz med masse varmeutvikling som du må ha både en rå strømforsyning til og en ekstra god prosessorvifte til + kabinettkjøling. og dette til ett GeForce 2 MX kort, da du kanskje får en ytelsesforbedring på ca 3-5 % i spill i forhold til en duron 1 Ghz som du kan bruke global win kjøleren på uten noe risk + att du slepper og tenke på noe mere enn en 300 watts strømforsyning.

men men valget er ditt.

Lenke til kommentar

On 2001-09-24 21:52, ZAN skrev:

[snip]

 

Det miditoweret (In-Win Midi ATX S500) MÅ du får all del IKKE kjøpe med 250 watts strømforsyning !

da den CPUen (Athlon 1.4 GHz) krever minnimum en 300 watts strømforsyning og det toweret du har valgt har BÅDE 250 og 300 watts strømforsyninger..

det eneste du vil oppnå er att maskinen ikke starter opp eller att den starter opp men slår seg av igjen og til slutt kan den ødelegge alt for deg, slik att strømforsyning går til he----- og kortslutter både hovedkort og mere til.

og jeg vet dette da jeg har erfaring med strømforsyninger. Du må minimum ha en 300 watts strømforsyning, med det er godt med sikkerhet, så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt tower med 350 watt eller 400 watt

[/snip]

 

Nåja... som jeg tidligere har skrevet ang dette: AMD 1,4 GHz bruker ikke 200w, så du må ikke ha over 300w psu for å få ting til å fungere. I så fall er det ytterst rart at både Rec og Cinet pc'er fungerer knirkefritt med 230w psu. Dette er maskiner som blir skikkelig testet før de blir levert ut, og ENDA mer hardtestet før det går i salg. Mulig strømforsyningene som RecCinet bruker ikke har lest det du skriver her, siden de fungerer...

 

[ZEN]

Desuten vil jeg annbefale deg og kjøpe en kraftigere prosessor kjøler EKS Taisol CGK 760 (263 kr på datorbutiken.com)som er en mye bedre kjøler en den global win du har valgt. vis du ikke liker og ta sjanser da, med varme prosessorer.

Ellers ser oppsettet helt ok ut det :smile:

foresten en kabinettvifte er og annbefale med ett slikt oppsett da den prossesoren utvikler noe ekstremt mye varme, men ikke påkrevet.

[/ZEN]

 

Enig, velg en skikkelig kjøler, dette har du KUN fordeler av. Dog trenger du ikke være redd for at ting skal gå til helvete med en annen en. Alle kjølere er 100% testet og godkjente på hastiugheten de er merket med. Å installere en kabinettvifte har sine fordeler, men overhodet ingen effekt med mindre du faktisk lar den få luft... Mange billige kabinett har så og si null gjennomstrømning til kabinettvifte i fronten. Ta et bor og bor (pent) hull i fronten hvor viften er. DA hjelper det litt. Dog ville jeg også laget et blowhole i toppen av kassa sånn at du faktisk får litt sirkulasjon.

 

Tomas

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: TomasK på 2001-09-25 09:02 ]

Lenke til kommentar

Må bare si meg uenig da jeg har testet ut både en 200 watts 235 watts og en 250 watts strømforsyning i mine systemer og samtlige strømforsyninger har gått gaiken etter en stund, nå har jeg en 300 watts som er stabil og god , (håper jeg)

så mitt tips er fortsatt (får og være på den sikre siden) kjøp minimum 300 watt.

Desuten hvorfor ta sjansen når du betaler kun en 100 lapp mere får ig være sikker :smile:

yeye thats the case :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-25 10:30, ZAN skrev:

Må bare si meg uenig da jeg har testet ut både en 200 watts 235 watts og en 250 watts strømforsyning i mine systemer og samtlige strømforsyninger har gått gaiken etter en stund, nå har jeg en 300 watts som er stabil og god , (håper jeg)

så mitt tips er fortsatt (får og være på den sikre siden) kjøp minimum 300 watt.

Desuten hvorfor ta sjansen når du betaler kun en 100 lapp mere får ig være sikker :smile:

yeye thats the case :smile:


 

Selvfølgelig kjøper man det som er mest økonomisk, og det ville være en "større" psu. Men at du har testet 3 psu'er under 300 watt er YTTERST lite erfaring (null). Den dagen du har testet 1000 stykker og ALLE ryker, så skal jeg gi meg (dvs. den dagen du overgår mine erfaringer på akkurat dette punktet). Men: skal du ha et nytt kabinett, kjøp for all del ikke under 300w da prisforskjellen som du sier er så og si ikke-eksisterende.

 

Man trenger dog ikke være redd for at hovedkortet går til helvete bare pga. at man har en gammel 235w psu som er godkjent.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-24 19:19, Guybrush skrev:

Er det noe jeg bør bytte ut her :


In-Win Midi ATX S500

MSI MS-6380L Hovedkort for Socket A Bulk

AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

IBM Deskstar 40GB IDE 7200RPM

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB

Logitech Mus Pilot Wheel Mouse USB

Logitech Internet Navigator Keyboard USB

Viewstar 17" CRT TCO-99 70 Khz

CNet Kort 10/100 Mbps PCI



Mvh


Guybrush


Jepp, det hovedkortet er å hive penger ut av vinduet!

kt266 chipsetet har spektakulært dårlig ytelse i forhold til alle andre ddr chipset.

 

Da vil jeg mye heller anbefale deg å gå for amd760 (MSI K7-MASTER el Abit KG7) som koster drøyt 100 kr ekstra. Hvis ikke kan du like gjerne spare 500,- og gå for et kt133 hk som asus a7v133-c fordi de yter omtrent likt (fakta!). Enten amd760, vente på via kt266A, sis 735, nForce en sdram løsning!

Lenke til kommentar

Billig PC!?

 

Kjøp et ECS SIS 735 kort hos PCmax.no ,og en Duron 750.

Bruk blyant på lvl 7 broene(gir 1,85w) og kjør den på 133mhz bus. OBS må ha brukbar kjøling.

 

Har du Sdram fra før bruker du den, hvis ikke kjøper du Micron/Apacer DDR-ram :wink:

 

Psdata har Chieftec miditowere til 550,- m/250w strømforsyning(kan sikkert få større strømforsyning på det hvis du spør pent)

 

1150,- ca. koster 40gb IBM 60GXP`ene nå og er noe av det beste på markedet nå!

 

Skjermkort plukker du ut etter hvor mye du spiller. Spiller du endel, er det ikke mye som slår Gainwards Cardexpert Geforce 2 Pro 450 til ca 1800,-!!! Har like høy ytelse som ultra som koster nesten det dobbelte!

 

Oppgradering av cpu kan du vente med siden 1ghz holder lenge til det meste!!

 

S-O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...